Baby 3 weken slaapt overdag niet

<p>Hoi</p><p>Graag zou ik hier wat adviezen/tips voor onze klein vriend van 3 weken willen verkrijgen</p><p>Hij is een behoorlijke baby van nu inmiddels 4.2 kilo en krijgt 135 ml voeding per keer. Snachts slaapt hij behoorlijk goed gemiddeld van 23 uur tot 5.30 uur en dan weer na de voeding meestal tot uur of 9. Dus niks over te klagen:p</p><p>Maar overdags wil die dan ook bijna niet slapen. Hij ligt dan vaak in wipstoel wat rond te kijke .. na het eerste gaapje leggen we hem meestal in de buggy reiswieg. Maar ligt dan wat te bewegen en rond te staren tot dat ie er genoeg van heeft en der uit wil</p><p>Je zou toch zeggen dat hij wel een keer overdags moe is. En hebben jullie mischien ideeën over wat we er mee kunnen?</p><p> </p>
 
In eigen bedje leggen? Puckababy proberen, speentje geven. Blijven proberen? erg lastig maar probeer hem niet té laat op bed te leggen maar echt na 90 min wakker zijn, probeer hem s’ochtends misschien wat eerder wakker te maken ipv tot 9 uur? 
 
Ik heb precies hetzelfde. Ook 3 weken en ook overdag bijna niet willen slapen, maar in de nacht wel.
In de nacht slaapt ze van 23:30-06:00 dan voeding en dan valt ze na de voeding ook meteen in slaap tot ook een uur of 9.  En vanaf dan bijna de hele tijd wakker. Af en toe slaapt ze even 15 minuten(meestal op ons). En als je haar weglegt in haar ledikant wordt ze wakker. En dan begint ze te huilen en moeten we haar oppakken anders wordt ze niet stil. En dan meestal slaapt ze in de middag rond 15:00 tot 17:00 nog even. En dan van 17:00 tot 23:00 weer wakker. Waar ze af en toe ook nog 15 minuten slaapt.
Dus wil ook wel even meelezen voor eventuele tips. Maar denk dat we er gewoon niet veel aan kunnen doen. Ze moeten nog in een ritme komen. En daarbij denk ik ook dat ze last hebben van de warmte. Omdat het in de nacht/ ochtend ook koeler is. 
 
Hoi 
Speentje al geprobeerd maar spuugt die uit.. verder in eigen bedje spartelt die en is hij heel onrustig..we hebben wel het idee dat we een vast ritme hebben voor hem
Puckababy lijkt me te warm met dit weer 
Dacht mischien dat hij te weinig voeding ook krijgt voor zijn gewicht
 
Puckababy inbaker slaapzakje! Echt onze redding geweest. Ik vond het altijd zielig zo'n inbaker slaapzak maar mn dochtertje vond het echt fijn en sliep smiddags ineens echt supergoed sinds we dit hadden aangeschaft. Snachts had ze m niet nodig dus ook nooit aan laten wennen snachts.. 
En baby van deze leeftijd kan inderdaad maar 90 minuten wakker zijn zonder moe te zijn. Het beste is om je baby in bed te leggen vóórdat hij moe is! Hoe langer je wacht hoe moeilijker het word.
En slaap ritueel heeft hier ook erg geholpen. Elke keer hetzelfde ritueeltje voordat ze ging slapen. Ik zou het ritueeltje nu nog niet te lang maken. Aangezien je baby nog best vaak slaapt op n dag in het begin.
Wakker in bed leggen en zelf in slaap laten vallen is ook echt belangrijk. Babys worden altijd na 45 min even wakker omdat ze een slaap cyclus hebben van 45 min. Als je je baby slapend in bed legt dmv een fles of wiegen weet hij bij het wakker worden na 45 min niet waar hij is en waar mama is, kortom paniek.  En zal hij dus niet makkelijk weer zelf in slaap vallen. Als hij wakker in bed gelegd word is hij nog op dezelfde plek als voor het slaapje. Je hebt dan meer kans dat ze weer gaan slapen en uiteindelijk dus ook lánger gaan slapen 
 
Eerlijk gezegd zou ik m niet eerder wakker maken smorgens maar eerder in bed leggen savonds, zodat hij smorgens uit zichzelf eerder wakker word. Anders heeft ie nog minder slaap terwijl hij overdag de uurtjes ook al mist
 
Heel herkenbaar. Wij hebben de eerste weken maar geaccepteerd dat het zo was en hebben hem altijd bij ons in slaap laten vallen en bleef ook bij ons slapen. Alleen de nachten sliep hij wel goed in zijn bed. Inmiddels is onze zoon 11 weken en merkte we dat hij meer rust nodig had, dus zijn we toch met hem gaan oefenen om overdag in bed te slapen. Het kost een hoop energie en geduld, maar wij zien na een week al echt resultaat. Wij zijn niet van het laten huilen. Wij leggen hem nooit meteen op bed als hij hijv gaapt, wij moeten hem wat later op bed leggen (wrijven in de oogjes). Ik bleef dan bij hem tot hij in slaap valt (aai over zijn bolletje). Soms was het nog huilen in bed, maar ik pakte hem er niet uit, want zodra ik dat deed begon hij vaak te lachen, wat voor mij een teken was dat hij het toch wel doorhad. Als hij na een slaapcyclus weer wakker wordt, dan ga ik er meteen naartoe en probeer met een speen of aai over zijn bol hem weer verder te laten slapen. Inmiddels slaapt hij nu elk slaapje in zijn bed, maar nog geen uren, maar elke keer wel een cyclus en als we hem dan troosten dan weer een cyclus. Het is een begin waar wij heel blij mee zijn. Wij hebben ook wel echt een week geen bezoek laten komen en ons volledig hiermee bezig gehouden. 
 
Terug
Bovenaan