Baby 3 weken, slechte drinker

<p>Hi,</p><p>vanaf het begin is onze dochter geen grote drinker (ze krijgt FV). In de kraamweek moesten we het elke dag met 10 cc verhogen en bijhouden wat ze elke keer dronk op welk tijdstip. Nu is ze 3 weken oud en krijgt ze flessen van 90 cc + 3 schepjes. Dit drinkt de echter nauwelijks op. Eerst deed ze er een uur over om bijv. 80 cc te drinken incl verschonen en boeren tussendoor. Van het CB moeten we dit max 30 min doen omdat ze anders in een visuele cirkel komt. Echter komt ze nu niet verder dan 40/50 cc per keer. In totaal komen we op een dag op ongeveer 430/450 cc. We moeten het totaal loslaten van het CB maar het is er zo ingestampt dat ik dat moeilijk kan, ook omdat ik wil weten hoeveel ze drinkt. <br /><br />Ze valt snel in slaap met de fles (daarom verschonen we halverwege). Kleren uittrekken werkt niet. Nu merk ik de laatste 2 dagen dat ze zich erg aan het overstrekken is en lijkt of ze pijn heeft.</p><p>Ze slaapt overigens goed, drinkt en poept goed. <br /><br />Iemand hier ook ervaring mee? En of het max een half uur de fles geven met het resultaat van 50cc uiteindelijk meer wordt?<br /><br /><br /></p><p>Alvast bedankt! Liefs een bezorgde moeder die gewoon graag wilt dat haar kind goed drinkt.</p>
 
Misschien allang geprobeerd, maar als je tijdens het drinken af en toe even kriebelt/aait onder het oortje ongeveer bij de onderkaak, gaan ze vaak weer verder drinken als ze liggen in te dutten.
 
Komt ze wel goed aan?

Zo ja dan zou ik gewoon Max een half uur voeden en dan liever wat vaker een fles geven

Als je echt denkt dat ze pijn heeft of ze komt niet aan dan zou ik even aan de bel trekken bij de huisarts en het cb.

Ik zou niet teveel stimuleren dat ze fles leegdrinken. Ze krijgen zo een nare associatie met drinken.
 
De speen is wel goed? Die van ons loopt wel eens niet lekker door, dan doet hij er ook erg lang over. Paar keer per voeding controleer ik of de melk er wel goed door druppelt
 
Is er al eens gekeken naar haar tongriempje en lipbandje? Die waren bij ons zoontje te strak, waardoor het drinken heel erg vermoeiend voor hem was en hij aldoor in slaap viel tijdens het drinken.
 
Terug
Bovenaan