Baby 3 weken verkouden

Hi allemaal,

Ons zoontje is nu 3 weken oud en zijn neusje lijkt een beetje verstopt. Je hoort het vrij duidelijk als hij ademt. Hij niest ook regelmatig. Ik vind het echt zielig. Is er iets wat hem kan helpen om zijn neus weer open te krijgen?
 
Zoutoplossing inderdaad. Ik kocht de ampullen van ik geloof Otrivin, in plaats van een gewone neusspray. Deze kun je druppelen ipv spuiten (vond ik een fijner idee bij zo'n mini neusje) en omdat je maar 1 ampul per keer openmaakt, is het in zn geheel langer houdbaar. Heb nu dus nog driekwart van de doos over voor een andere keer ?
 
Zoutoplossing inderdaad. Je kan het snot er daarna ook makkelijker 'uitzuigen' met zo een slangetje/neusreiniger. Werkt heel goed!
 
Zoutoplossing in de neus.
Stomen in de badkamer (douche lekker warm zetten en met kindje ernaast staan)
Neuspeer om het snot eruit te zuigen

En simpelweg er rekening mee houden dat het nog wel even kan aanhouden. Die kleintjes zijn helaas nog niks gewend.
Onze dochter van 6 weken oud is al 6 weken verkouden, helaas...
 
Hey.
Mijn kleine man, nu 3,5 week oud, is ook flink verkouden. Een ui op de kamer doet wonderen. Moedermelk in de neus ook, of anders zoutoplossing. Verder zuig ik t neusje regelmatig schoon met een neuspeertje.
Elke dag ff goed stomen onder de douche en veel liefde.
 
Suc6 en beterschap!
 
Terug
Bovenaan