Baby 3 weken voor op groei

<p>hallo mama’s </p><p>wie heeft er ervaring met een baby die voor loopt op groei, wat deden ze en hoe Ess het met de baby bij de geboorte??</p><p> </p><p>liefs</p>

Hallo andere mama :)Tijdens de zwangerschap kregen wij te horen dat onze kleine aan de grote kant zou zijn... wij rekening houden met kleertjes enzo, geen kleine maten blablabla. Afijn.. bleek dat die kleine de laatste maand niet meer (of heel minimaal)  groeide en het niet meer zo naar zijn zin had in de buik. Uiteindelijk door omstandigheden is hij geboren d.m.v. een spoed keizersnede.. en kwam er een prachtig klein mannetje van 49 cm uit en woog 3318 gr. Moesten we nog kleertjes kopen (maatje 44!!)Dus het zegt niet altijd wat hoor.... het blijft een verrassing wat eruit komt hihi qua uiterlijk, maar ook qua gewicht en lengte ;) 

Hier liep de groei ook ver voor. Mijn dochters waren beide rond de 4kg en hebben maar een paar dagen maat 50 aan gehad. Ze zijn allebei nog steeds lang voor hun leeftijd.

Hier zit ik op het randje wat mag voordat je suiker hebt, dus moet vrijdag wel langs een diëtist. Ze vertelde me dat ze haar gaan halen als ze rond 38 weken nog voor loopt iemand daar ervaring mee?

liefs

Bij ons zeiden Ze ook continu dat we een grote baby zouden krijgen. Hij is Met 40+4 weken geboren en was bijna 4 kilo en 54 cm. Naar aanleiding van wat/hoe Ze het altijd zeiden hadden we een veel zwaardere baby verwacht. Qua gewicht was dit net boven gemiddeld

Ik ben nu 31+4 weken. Met 29+2 een groeiecho gehad. Ze was toen qua lengte gemiddeld buik zat op 31 week en hoofd op 30volgens de berekening zou ze met 40 week op 4kg zitten.
Gister weer controle gehad bij de vk. Mijn eigen buik zit nu op 34 week. Dus is groot, valt er niet aan af te zien maar voornamelijk hoog dus. Ze voelde de kleine meid overal dus was geen probleem. Hou bijna geen vocht vast, ze voelde normale hoeveelheid vruchtwater.
Over 2 weken nog een groeiecho dus ben benieuwd hoe het dan is.
Heb tot nu toe nog geen dingen gehoord over bevallen oid dus moet nog ff afwachten. 
Overigens had ik dit bij de eerste niet wel iets langer dan gemiddeld zeiden ze, viel uiteindelijk mee (51cm) en zit nu bijna 6 jaar later nog boven gemiddeld qua lengte. Gewicht was toen gemiddeld zo'n 7 pond.

Misschien grappig, mijn oudste en ik hadden op 50 gram na hetzelfde geboortegewicht en dezelfde lengte.

Terug
Bovenaan