Baby 3 weken wil niet slapen

<p>Hooihooii</p><p>Wie heeft er advies voor mij..?</p><p>Heb een zoontje jason hij is nu 3 weken oud.</p><p>Alleen wil die overdag niet slapen probeer echt vanalles maar niks werkt..</p><p>Snachts slaapt die vaak van uurtje of 12 tot 5 dan vanaf 6 tot 10 weer maar daarna de hele dag hooguit een half uurtje als ik rondjes buiten ga lopen met de wagen.</p><p>Verder vertoont die de hele tijd dat die moe is overdag hij gaapt vaak en als die dan bijna in slaap is gooit die ze speen uit en begint die heel hard te huilen en met ze armen en benen te zwaaien..</p><p>Wie heeft er tips hoe kan ik ervoor zorgen dat die overdag ook slaapt???</p><p> </p>

Medische dingen weggelaten..
Ze zeggen vaak: Slapen als een baby. Maar ohnee, daar kwam ik wel achter toen onze Jason geboren werd!
Van de veilige buik gaan ze naar de grote 'boze' wereld. Want ja.. jou buik is veilig en de wereld nog niet want dat kennen ze niet. Ik heb mijn Jason uren gedragen in de draagdoek bij me. Blouse verder open getrokken en lekker op de blote huid bij mama. 
Bedje, box, wipstoel alles was hier taboe. Bij Jason was het ook de reflux die het erger maakte vandaar dat het slapen slecht bleef. Pas toen hij medicatie kreeg kon hij plat liggen.
Gewoon lekker bij je houden, knuffelen en verschillende manieren uitproberen. De een bevalt de draagzak, de ander laat het kleintje op zich slapen, schommelstoel..
Je kan ze vooral niet teveel verwennen! Mijn Jason kon 'zelf slapen' met 7 weken ongv. De eerste weken zijn gewoon balen als slapen niet lukt. Maar probeer vooral te genieten!
Succes en veel geluk samen!

Heb je mogelijke medische oorzaken al uitgesloten? 
Onze zoon vond het fijn in de draagdoek, wiegen en lopen met de maxi cosi op het onderstel van de wagen. Hij wilde graag rechtop ivm reflux. 
Misschien is inbakeren ook wel een idee. Dan kan hij niet met z'n armen en benen zwaaien. Misschien kun jij dan het speentje bij hem inhouden tot hij slaapt. Kost wat tijd, maar levert je ook een rustig moment voor jezelf op! 

Bovengenoemde tips... En laat hem eens nakijken door een osteopaat. Onze dochter sliep ook weinig. Ik dacht dat dit haar slaappatroon was. Nu bleek ze last van haar nek te hebben door de bevalling. Na 1 behandeling was het al een wereld van verschil. Slaap overduidelijk veel meer ?

Ik denk dat je het niet meteen in de medische molen moet gooien.. kleintje is nog maar 3 weken oud.. dan kan je qua slaap nog niks verwachten. Inbakeren hielp hier wel voor het slapen. Geef je zoontje wat tijd en hou hem lekker bij je nu het nog kan. Mijn dochter is nu 4 maanden en wil niet eens meer bij mij slapen! Je hebt niet voor niks zo’n tijd verlof he!

3 weken is nog wel heel jong, maar mijn zoontje sliep overdag erg onrustig, was snel weer wakker. Omdat hij wel heerlijk op mijn buik sliep, heb ik hem bij 4,5 week een keer op z'n buik in de box gelegd. Ik zat ernaast, hield het goed in de gaten, maar hij vond het heerlijk. Heeft 2,5 uur geslapen. Was heel fijn om weer een beetje tijd voor mezelf te hebben ;) We zijn nu 2 weken verder en hij slaapt overdag altijd op z'n buik.
Succes! 

Terug
Bovenaan