Baby 3 wkn overdag niet slapen

Hoi hoi,

Onze kleine van 3 weken wil tegenwoordig overdag haast niet slapen.
Even aan de borst, verschonen, zij is dan bijna in slaap. Ik leg haar in haar ledikant en hup na 10 minuten begint ze te jingenlen en daarna hard te huilen. Soms lijkt het alsof ze wakker schrikt. Zo is het ieder uur / twee uur. Maar 's nachts slaapt ze als een roos.
Wat doe ik verkeerd????
 
hoi hoi,

Ik herken dit wel van onze meid toen die een week of 4 was. Overdag slecht slapen, maar 's nachts was er niks aan de hand.
Ze was overdag erg in de weer met haar armen en benen. Heel onrustig waardoor ze zichzelf steeds wakker maakte. Ik heb toen advies gevraagd bij het cb en die adviseerden om in te bakeren. Dat heb ik precies twee dagen gedaan en daarna niet meer. Ze schreeuwde moord en brand en raakte compleet in paniek. Dat werkte dus echt niet.
Ik merkte dat als ze bij ons lag,op haar buik, dat ze dan wel in slaap viel. Ik ben haar toen in bed ook op haar buik gaan leggen. En echt waar mevrouw sliep en ze had nergens meer last van.
Ik ben de eerste dagen ieder kwartier gaan kijken, daarna om het halfuur. 's Nachts sliep ze toen nog gewoon op haar rug,omdat ze dan nergens last van had. Maar na een tijdje heb ik haar ook 's nachts op haar buik gelegd.
Ze is inmiddels 18 maanden en nog steeds een echte buikslaper.

Je doet niks verkeerd,maar kijk gewoon goed wat er gebeurd als je kindje in bed ligt. Je moet gewoon even zoeken. Het kan ook best zijndat je kindje mama gewoon mist en bij je wilt zijn. Dit kun je eventueel ook oplossen door een gedragen t-shirt in bed te leggen.

Veel succes ermee
Groetjes Anninas
 
hallo,

ik denk dat je niks verkeerd doet maar dat ze gewoon nog graag bij je wil zijn.ze is nog klein.
als ze huilt valt ze dan niet na een poosje in slaap?
sommige baby's moeten zich even in slaap huilen namelijk,maar langer als een kwartier deed ik nooit dan trooste ik ze even en legde ik haar weer terug zodat ze wel in haar eigen bedje in slaap zou vallen.
Dat is haar plek om te slapen vonden wij.
Wij deden haar ook nog wel eens in slaap wiegen en dan voorzichtig terug leggen maar dan nog werd ze na een aantal minuten weer wakker en huilde ze ook keihard. wij hadden dan ook meer het idee dat ze dan niet goed weten waar ze zijn omdat ze mama dan niet ziet. maar hoe vaker je volhoud om in eigen bedje te laten slapen en in slaap laten vallen in eigenbed hoe beter het na verloop van tijd gaat.
bij ons heeft dat zeker vanaf de geboorte tot aan 6/7 weken geduurd voordat ze het fijn vond om in eigen bedje te slapen en om zelf in slaap te vallen.

Je werkt dus ook met rust en regelmaat als ik het begrijp of niet?

groetjes ilse mv Finn ---nu 4 maand
 
Hallo,

Onze dochter sliep in het begin maar 5 uurtjes op een dag en dat was dan in de nacht. Overdag was ze altijd wakker. Op advies van het cb, zijn wij toen gaan inbakeren. Dat was even 2 dagen doorbijten, maar daarna sliep onze dochter 18 uur per dag. We hadden toen ook gelijk een ander kind, ze was vrolijk en ging ook dingetjes leren.
Bij ons heeft dit erg geholpen, en na 2 maanden kon ze zonder inbakeren in slaap vallen en doorslapen. Ze is nu 7 maanden en slaapt nog steeds zo'n 12 tot 14 uur per dag, super dus.

groetjes
 
tjeempie miertje wat lang..is dit inclusief de nacht?
Ik mag blij zijn als mijn meid van bijna 5 maanden overdag 3 uurtjes neemt.

Inbakeren mocht ik absoluut niet van de kinderarts. Mijn dochter sliep ook slecht, we zijn er achter gekomen dat het door de wieg kwam. Ze vond de wieg vreselijk. Het in slaap krijgen was een drama zelfs snachts zaten we geregeld (lees elke nacht) tot 02.00 uur op. Toen is ze met 5 weken naar haar ledikant gegaan en toen sliep ze gelijk.
 
Mijn dochtertje sliep veel in de kinderwagenbak. Die kon ik dan even heen een weer wiegen, vond ze erg fijn en dan sliep ze prima. Dat ledikantje komt vanzelf een keer (vond ik niet zo belangrijk), nu slaapt ze overdag in d'r ledikant en dat gaat prima (6 maand oud). Misschien is een draagdoek ook een oplossing. Ze zijn gewoon nog klein en hebben veel mama behoefte! Ze sliep bij mij ook vaak in mijn armen, ging ik lekker op de bank zitten. Wordt vanzelf beter en anders!
 
Loïs heeft er ook een tijdje van gehad.... je kan er soms behoorlijk opgefokt van raken. 's avonds en 's nachts sliep ze altijd goed. Wel was het bij ons tot 4 maanden rond etenstijd altijd huilen. Tot 3 maanden deed ze dit ook vaak 's morgens. Meestal sliep ze 's middags wel een paar uurtjes. Het hoort erbij hoor dat huilen. Pak je kindje lekker bij je, het voelt zich waarschijnlijk eenzaam in z'n bedje! En als je even wat anders wilt doen, moet je hem gewoon even laten huilen. Ik heb ook wel eens gedacht: "Je wacht maar even hoor!" Dan ging ik rustig even douchen ofzo. Anders kwam ik nergens aan toe.
 
Terug
Bovenaan