Baby 31 weken en s ochtends vroeg wakker

<p>Herkent iemand zich hierin? Mijn kindje van 31 weken sliep altijd goed door (van 19.00-07.30uur). Inmiddels is dit niet meer zo en wordt hij standaard elke ochtend rond 05.30/06.00uur wakker en begint te brabbelen en op een gegeven moment te huilen. Als ik ga kijken ligt hij te spelen in bed met zijn knuffel en is klaarwakker. Hij krijgt voldoende voeding binnen (4 flessen, fruithap 200g, groentehap 200g, hele boterham en water tussendoor), dus daar kan het niet aan liggen. We zijn nu ook begonnen met 2 eetlepels pap door zijn laatste fles, maar ook dat helpt niet. Zijn sprongetje heeft hij gehad, maar weet niet waar het dan aan kan liggen. Ik weet dat we niet mogen klagen, maar ik vind het vreemd dat hij eerst lang doorsliep en nu als een stuiterbal in zijn bed ligt haha</p>

Hij slaapt 's ochtends max. 3 kwartier, 's middags verschillend 1 tot max. 3 uur uur en 's avonds vaak nog een powernap van 20 minuten. Zou het helpen om dit in te korten ja? Voor mijn gevoel heeft hij de slaapjes wel echt nodig (ogen wrijven, jengelen).

Rond de 6 maanden zouden kinderen ongeveer aan  3 uur overdag voldoende moeten hebben (1x 1uur 1x2uur) Natuurlijk bij ieder kind anders maar bij ons hielp het zeker om aan dit schema vast te houden. Dit betekende wel dat mijn dochter rond 18.15 soms al op bed lag. Maar wel weer ruim 12u sliep. En na een tijdje verschoof dit vanzelf weer dat de middag slaap iets later kon waardoor ze iets later wakker werd en weer rond 19u naar bed ging. Je kan slaap/wakker schema's (hoelang een kind per leeftijd max wakker kan zíjn en of/slaap overdag) opzoeken zoals: https://www.oudersvannu.nl/baby/slapen/slaapschema-baby-per-maand/Succes!! En niet vergeten.  Het 1e jaar is telkens als je een ritme hebt.. gooien ze de boel weer om?. Ze doen het er gewoon soms om?.

Wow! Als ik hierboven dat schema bekijk, vraag ik mij af of mijn zoontje dat gaat redden haha! Hij is 5 maanden en slaapt in de ochtend nog ruim 2/2,5 uur, smiddags nog ruim 2 uur en eind middag/begin avond nog ruim n uur... Ik zie hem over 3 weken echt nog niet én zijn ochtendslaapje met n uur/anderhalf verkorten en zijn namiddag dutje eraf halen! Nu heb ik ook wel een slaapkoppie moet ik zeggen haha.Maar zou wel kunnen dat jouw kleintje teveel overdag slaapt misschien. Ik merk nl wel als mijn zoontje een lang namiddagdutje heeft gedaan(1/1,5 uur) , hij sochtends ook vroeger wakker is dan wanneer hij een kort slaapje heeft gedaan van ongeveer 30/45 minuten. Maar dan is het wel lang rekken tot de fles van 19.00 uur, die we dan uiteindelijk maar wat vroeger geven haha!

Ons zoontje is ook bijna 31 weken en wordt ook weer vaak tussen 5 en 6 wakker.hij slaapt overdag best veel maar heeft dit ook echt nodig.. echt in korten lukt niet..hoop dat het een fase is die snel weer voorbij is..

Hier nog 1... ook rond die tijd begonnen met vroeg wakker worden maar erger nog ook ineens s nachts steeds wakker ( soms 6-7 x) en dan huilen. Zal wel een fase zijn ( die hier lang duurt) 

mijn zoontje is bijna even oud en heeft nog dezelfde slaapjes. maar zou het ook kunnen doordat hij het misschien iets te fris heeft ? ik heb hier wel een x gehad dat hij met sokken aan ineens wel langer sliep.  

Terug
Bovenaan