Baby 3maand dutjes overdag

Mijn dochtertje is net 14weken, dus 3maand.
Nu verlopen de dutjes overdag niet altijd zo heel goed! Vooral het inslaap vallen is vaak de hel.
Weent direct bij het in bed leggen, troosten in bed lukt heel af en toe. Probeer haar wanneer het troosten in bed niet lukt even op te pakken, te troosten / kalmeren en terug in bed / box te leggen.
Nu savonds kunnen we haar wakker in bed leggen en binnen de 15min slaapt ze.

Nog iemand wat ervaring met dutjes die nog niet goed lukken op 3maand.
En tips of wat hebben jullie gedaan? Welke methode om dit toch aan te leren, zelfstandig inslaap vallen overdag.

Ah jaa, mijn dochtertje sliep tot bijna 16 weken alle dutjes bij ons. Ze sliep ábsoluut niet in haar bedje.

Vanaf 12 weken steeds een slaapje geoefend, lukte maar heel sporadisch.Hier hielp eigenlijk o.a. wat jij deed, bij haar blijven, geruststellen, sussen, knuffelen, hand op haar buikje/hoofd etc.Als het dan niet goed lukte was het het volgende slaapje weer bij een van ons, net zo lang tot ze het zelf oppakte en ineens zelfstandig alle slaapjes in bed deed zónder huilen ❤️

Ze hebben je nu gewoon nog even nodig!❤️

Een rustige en donkere/schemerige kamer hielp hier ook goed. In een kamer met veel prikkels sliep ze sowieso niet ☺️

Het blijft toch een beetje go with the flow op deze leeftijd vrees ik. Bij onze dochter hebben we geprobeerd het zelfstandig in slaap vallen te bevorderen door elke keer een tijd af te spreken voor we weer naar haar toe zouden gaan. Dan zeiden we: Het is nu half 3, als ze 14.45 nog niet slaapt dan mogen we weer heen. En dat kostte mij toch een hoop moeite! Haha. Onze dochter is een goede slaper geworden, maar ik geloof nooit dat wij de sleutel hebben tot succes, het is ook gewoon mazzel.

Het blijft, zoals eigenlijk bij alles, je gevoel volgen. Diep in je hart weet jij wat je baby het fijnste vindt, al voelt het soms niet zo. Succes!

Terug
Bovenaan