Baby 3mnd drinkt ochtendfles slecht

<p>Hallo allen,</p><p>Onze zoon van 15 april (nu dus iets ouder dan 3 mnd, bijna 6 kilo inmiddels) drinkt de laatste tijd zijn ochtendfles erg slecht, met moeite 80/90 cc.</p><p>Zijn dag ziet er als volgt uit:<br />-03 en 05 een fles van 150+5<br />- rond 08/0830 is hij wakker en bieden we een fles van 120+4 ml aan, die hij dus slecht leegdrinkt.<br />- 09.30 tot 11.30 slapen</p><p>- 12.00 fles 150+5</p><p>- 1330-1530 slapen</p><p>- 1615 fles 150+5</p><p>-17-18 slapen</p><p>- 20.00 fles 150+5</p><p> </p><p>Hij mag sowieso meer drinken maar wil dit niet. Door dat hij de ochtendfles dus zo slecht leegdrinkt krijgt hij echt te weinig en doordat hij in de ochtend lang slaapt lukt het niet altijd hem extra te geven. We hebben geprobeerd ‘s nachts een fles van 120+4 ml aan te bieden maar dit had geen effect. Iemand met tips? ‘S nachts een nog kleinere fles geven of ‘s avonds nog wakker maken voor een flesje? Dit hebben we eerder geprobeerd maar had toen geen effect, ‘s nachts de zelfde tijd wakker.</p><p>ik ben heel erg benieuwd :)</p>

Hea vervelend eens even mee denken hoe het bij ons ookalweer zat.

Ze kreeg met 6 weken geen nacht voeding meer en sliep mw op haar eigen kamertje( we hielden haar wakker bleek)

6:00 eerste fles
9:00
12:00
15:00
18:30
19:00 welterusten.

Allemaal 180 flessen, maar vonden het niet zo erg als ze niet alles opdronk. Vraag aan het consultatiebureau wat het minimun aantal voeding is wat er naar binnen moet, dat geeft rust.

@MevrBoes
onze zoon slaapt inderdaad ook al een tijdje op zijn eigen kamer! Hem rekken is tot nu toe nog niet gelukt, hij wordt gedurende nacht wel vaker eventjes wakker en dan heeft hij voldoende aan zijn speentje of een aai over de bol.
Consultiebureau gaf minimaal 750 aan, dat redt hij net.

Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken als hij de rest van de dag wel voldoende eet. Niet alle kinderen zijn "ontbijters"
Mijn dochter van inmiddels 10 kreeg binnen een week geen nachtvoeding meer, half 12 laatste voeding en half 6 eerste. Dit omdat in de nacht ze sowieso niet wilde eten en om half 6 was ook altijd drama. Vaak had ze niet eens de helft op. Inmiddels is het een grote meid maar nog steeds is ontbijten niet haar favoriete bezigheid. Meest gaat er met moeite een plak ontbijtkoek in en dan eet ze tegen 10en pas brood

Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken als hij de rest van de dag wel voldoende eet. Niet alle kinderen zijn "ontbijters"
Mijn dochter van inmiddels 10 kreeg binnen een week geen nachtvoeding meer, half 12 laatste voeding en half 6 eerste. Dit omdat in de nacht ze sowieso niet wilde eten en om half 6 was ook altijd drama. Vaak had ze niet eens de helft op. Inmiddels is het een grote meid maar nog steeds is ontbijten niet haar favoriete bezigheid. Meest gaat er met moeite een plak ontbijtkoek in en dan eet ze tegen 10en pas brood

Terug
Bovenaan