Baby 3mnd ziek; hoeveel minimaal drinken

<p style="text-align: left;">Hallo,</p><p>Mijn dochter van 3mdn heeft buikgriep. Weet iemand hoeveel ze minimaal moet drinken om niet uit te drogen?</p>
 
Geen idee, ik denk dat t belangrijkste is dat je goed op de luiers let, zijn ze nat genoeg? Heeft je kindje diarree? En ook goed op de koorts letten. Succes en beterschap. 
 
Let inderdaad op de luiers en of je kindje alert is. Ook met goed kunnen ze uitdrogen door het spugen en diarree. Mijn dochtertje van 8 maanden heeft het net gehad en kreeg toen ze minder ging plassen ors.
 
Toen ons zoontje ca 4-5maand was, had hij ook erge buikgriep, hield echt niks meer binnen. Zelfs kleine slokjes water kwamen er snel weer uit. In het weekend was het toen zo slecht dat we met hem naar de nood gegaan zijn. Daar kreeg hij een zetpil tegen de misselijkheid en qua drinken een glas half appelsap / half water. Dit gaven we hem met een spuitje in de mond. Een spuitje vol, daarna 10min wachten, dat ca 1uur lang. Daarna om de 5minuten een  spuitje. Een spuitje was geloof ik 20ml. Verder geen vast eten, alleen gezorgd dat hij dronk (moet wel zeggen dat hij altijd genoeg kilo's had..)  Bij hem hielp dit in ieder geval erg goed. Ik weet helaas niet meer uit mijn hoofd hoe die zetpil heette..  Ik zou met de hele kleine kindjes inderdaad goed oppassen dat ze genoeg drinken. Bij ons viel mij destijds op dat hij geen traantjes had bij het huilen, toen vertrouwden we het niet meer. Ondanks dat je natuurlijk niet met ieder wissewasje naar het ziekenhuis wil gaan, werd ons daar wel gezegd, vooral met de kleintjes, liever een keer te veel dan te weinig..
 
 
 
Terug
Bovenaan