Baby 4 1/2 huilt erg voor het slapen.

<p>Hallo </p><p>Mijn zoontje van 4 1/2 maand wil niet zelfstandig slapen.</p><p>Ik moet hem altijd wiegen voor het slapen.</p><p>Doe ik dat niet en leg hem in zijn bedje gaat hij heel hard huilen.</p><p>Overdag slaapt hij erg weinig wat inhoud dat hij huilerig word en hangerig.</p><p>Alle tips zijn welkom ?</p>

Hey,
Ik herken je verhaal heel erg ik had ook zo,n slechte slaper en ik ben er nog niet. Het eerste probleem wat je moet tackelen is dat ie genoeg slaap krijgt overdag of in ieder geval meer. Het oververmoeid zijn maakt het inslapen moeilijker. Dus of dat nou in de wandelwagen is of whatever maakt niet uit als ie maar slaapt. Voor de rest als je hem in slaap wiegt ongeveer 10 wachten met in bed leggen dan slaapt ie diep en word ie niet wakker gelijk. Je merkt het aan zijn ademhaling of ie slaapt. Ik stopte al even met wiegen ook voordat ik der weglegde zodat de overgang niet heel groot werd. Zodra hij wat minder oververmoeid is kan je verder en raad ik je aan een boek over slaap te kopen, hier staan schemaatjes in hoelang hij wakker mag blijven tussen dutjes etc. En dat zelfstandig inslapen dat komt dus echt wel! Het begin gaat zijn dat ie wakker wordt in zijn eigen bed. Volgende stap is wiegen zodat ie slaperig wordt maar half slapend neerleggen en dan erbij blijven hem aaien ofzo. Ieder kind werkt anders maar zo langzaam afbouwen was enige optie bij ons anders huilde ze ontroostbaar. 
Maar stap 1 is wel echt zorgen dat hij genoeg slaapt maakt niet uit op welke manier. Heel veel succes ermee. Het is een vermoeiend proces langs alle kanten 

hoi hoi mijn dochter is nu 5 maanden, zij was ook zo rond 16.00 begon het huilen tot 19.00 uur. overdag had ze hazenslaapjes, ik moest volhouden om ervoor te zorgen dat zij zelf in slaap viel.. nu gaat het goed ik leg haar gewoon in haar bed met haar knuffel, 10/15 minuten gaat ze huilen, af en toe ga ik om haar te troosten totdat ze zelf in slaap valt
ik zou zeggen blijf volhouden, komt goed hopelijk

Misschien eens op deze site kijken. Ook als je niet doet inbakeren is het een zeer informatieve site. https://www.inbakeren.nl/

Terug
Bovenaan