Baby 4,5 maand bang voor mijn broer (haar oom)

Hi!
Herkennen jullie het dat je baby ineens bang is voor iemand? Het zal wel met eenkennigheid te maken hebben verwacht ik.
Mijn broer is groot en heeft best een zware stem, en lacht veel en best luidruchtig. Maar tegelijkertijd zien we hem wekelijks. En ineens is onze dochter bang voor hem. Ze wordt rood en gaat huilen, terwijl ze bijna nooit huilt.
Hebben jullie tips hoe ik hiermee om moet gaan? Ik wil zo veel mogelijk mijn baby ondersteunen, maar tegelijkertijd wil ik haar ook leren dat het ze niet bang voor hem hoeft te zijn. Hij is echt een schat voor zijn nichtje en geeft regelmatig het flesje, verschoont en speelt met haar.
Tips zijn welkom :)
Bedankt!!

Ja hoor, hier ook gehad ? Zowel mijn zoon als dochter waren tot ruim 1 jaar bang voor mijn (hele lieve) broer. Hij heeft een baard en ook een zware stem. Inmiddels zijn ze gek op hem! Oom T. wordt met gejuich onthaald en ze willen de hele dag met hem spelen als hij er is! Wat wij hebben gedaan? Geen nadruk op gelegd en de kinderen niet forceren. 

Bedankt voor je reactie. Wat lijkt het me vervelend als het nog een aantal maanden duurt. Maar we zullen zien. En niet te veel nadruk op leggen is wel een goeie ;-)
Dank je!

Oooo dat hebben mijn kids ook. Niks aan te doen. Mijn zoontje was heeeeeel verlegen en had een heel aantal mensen waar hij lange tijd niks van moest hebben. Nu is hij 2.5 en gaat t steeds beter en is hij sneller "los". mn dochter van 10 maanden kijkt even de kat uit de boom en vind t daarna allemaal wel prima. Vooral niet pushen helpt hier goed. Mensen die dicht om ons heen staan weten dat mn zoontje echt heel verlegen is en laten hem met rust, na verloop van tijd komtie vaak vanzelf wel..

Ik dacht dat mijn zoon de enige was. Mijn broer is groot lang heeft een baard en een zware stem. Maar als hij mijn zoon ziet dan zet hij zijn schattige stem op. Alsnog wilt hij niet bij mijn broer komen. Ik denk dat het wel komt. Hij zal vast in de toekomst dikke vrienden worden met hem.

Terug
Bovenaan