<p>Vanaf de geboorte van onze dochter loopt de voeding moeizaam. Ze had in de baarmoeder te weinig voeding en dronk na de geboorte echt constant aan de borst. Haar gewicht haalde ze mooi in, maar de borstvoeding verliep moeilijke. Ze was zo onrustig aan de borst dat ik bang werd dat ze niet voldoende kreeg. Ze had veel last van krampjes dus geven we vanaf 8 weken Total comfort flesvoeding. Intussen zijn de krampjes verdwenen maar het moeizaam drinken blijft. Ze drinkt enkel haar flesje s nachts relatief vlot (half slapend), de andere flesjes moet ik echt aandringen en lang proberen. Soms doe ik wel een uur voor 1 fles van 150 ml. Het eerste deel (60ml) drinkt ze meestal nog vlot, maar vanaf dan is het echt moeilijk. Ze draait haar hoofd steeds weg na enkele slokjes, duwt de speen met haar tong weg.. Ze slaapt overdag ook telkens kort, dus misschien is ze gewoon te moe. Even dronk ze 2x 120 en 3x 150 maar sinds ze goed fruitpap eet, drinkt ze nog minder met moeite aan 500ml, maar eet wel 150 gram fruitpap. Nu volgen we dit schema:</p><p>-4u flesje (nachtvoeding waar ze om vraagt) 150ml volledig</p><p>-7u flesje (uur waarop ze in september zou moeten eten, maar ze drinkt met moeite 60ml van de 150</p><p>-11u flesje (soms 60, soms 100ml) </p><p>-15u fruitpapje 150gram, wil geen melk erbij</p><p>-17u30 flesje (opnieuw 50-100ml van de 150ml)</p><p>-19u30 flesje 120ml van de 150</p><p>Is dit wel genoeg, als ik zie wat andere kindjes eten... Nu komt ze net genoeg bij, maar ik ben echt uren met die flessen in de weer en kom er echt gek van.</p><p>Nu vraag ik me af of het misschien beter is een flesje te schrappen en dat ze dan misschien beter eet (met meer tijd tussen en dus meer honger)? </p><p>Of even op vraag voeden om te zien hoeveel ze dan eet en hoelang ertussen, zonder zelf aan te dringen om zoveel mogelijk te drinken.</p><p>Ik ben alleen bang dat ze dan niet genoeg zal drinken... Help!!</p><p> </p>