Baby 4,5 maand drinkt niet alles op

Hallo allemaal,

Sinds 2 weken zijn wij over gegaan naar 4 flessen om de 4 uur. Dit ivm ons zoontje een week lang zijn flessen niet meer op dronk (kreeg toen 5 flessen van 210 cc). Nu krijgt hij 4 flessen van 210 cc aangeboden, maar ook deze drinkt hij niet helemaal op soms ?. Nu denken wij dat hij last heeft van tandjes die doorkomen. Sinds een kleine week zijn we ook begonnen met groenten hapje.

Zijn er meer moeders die hiermee struggelen? Ik ben bang dat hij niet genoeg voeding binnen krijgt met de 4 flessen. Dit ook gezien hij ze niet allemaal op drinkt.

Soms bieden we nog een tussen fles aan van 100cc
 
hoe oud is je zoontje? Is het een idee om kleinere hoeveelheden aan te bieden? het zou best kunnen dat hij gewoon vol zit.. 
 
Tot 3 weken geleden dronk hij gemiddeld 935 ml per dag.... nu drinkt hij gemiddeld tussen de 760 en 830 op ? dus dat is een beetje het rare eraan...
 
210cc vind ik echt heeeeel veel. Veel kindjes kunnen die hoeveelheid helemaal niet op. Ik werk op een kinderdagverblijf, nu is er weer een jongetje van 6 maanden die 210cc krijgt elke 4 uur. Maar meer dan 150cc, soms 180cc gaat er echt niet in. Ik vind dat heel logisch 210cc is echt heel veel voor zo'n maagje. Met poeder erbij wordt het 250cc!

Ik heb 2 dochters, heb nooit grotere flessen dan 180cc gegeven, terwijl het allebei grote meiden waren (4+ kg bij geboorte) Zelfs tot 5 maanden op 150cc gezeten elke 3 uur, want dat konden ze veel beter handelen dan 180cc elke 4 uur.

Hoe dan ook, 210cc hoeft je kindje echt nier op te drinken. 180cc elke 4 uur is prima! En zelfs dan zijn er weken dat dat inderdaad niet op gaat, soms hebben ze gewoon even wat minder nodig!
 
Sorry, misschien ben ik niet helemaal duidelijk.? We maken 180 cc aan en dat word dan met poeder erbij 210 ongeveer.
 
Oh sorry leeftijd staat in de titel haha..
lekker je kindje volgen! Minder trek dus minder drinken, zolang er genoeg plasluiers zijn zit je goed!
je hebt toch zelf ook niet elke dag precies dezelfde trek?
 
Misschien een fase ? Onze baby dronk ook bijna zelden zijn flessen op . Hij kwam per dag maar op 700/800 cc. Ik maakte me daar ook altijd druk over maar hij groeide goed en ook zijn gewicht was prima . Hij geeft gewoon aan wanneer hij vol zit . En nu is hij bijna 10 maanden en drinkt nog steeds zijn flessen niet leeg

Zolang je kindje goed groeit en gewoon goede plas luiers heeft is het prima
 
Terug
Bovenaan