baby 4,5 maand slaapt veel...?

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of het ritme wat onze dochter van 4,5 maanden heeft, 'normaal' is....Nou ja, wat is normaal bij een baby van die leeftijd? Het is ons eerste kindje en dat maakt me soms onzeker, vandaar deze vraag

Dit is haar schema:

7.15 Wakker. Fles 200 ml + 2 scheppen rijstebloem. Rond 8.15 uur weer naar bed.
10.15 Wakker. Spelen in de box en rond 11.00 uur een fles van 200 ml
12.30 uur Slapen
15.00 uur: Wakker. Fles 200 ml
17.00 uur: Slapen
18.30 uur: Wakker. Spelen in de box en rond 19.30 uur fles 200 ml + 2 scheppen rijstebloem
20.00 uur: Slapen

Deze tijden kunnen iets afwijken uiteraard, maar meestal is het dit ritme (heeft ze overigens al vanaf dat ze 2 mnd is)
Nu gaat het de afgelopen 2 weken als volgt: Wanneer ik onze dochter om 17.00 uur naar bed breng (ze is dan echt moe) wordt ze vaak pas rond 21.00 uur weer wakker voor de fles....Mijn gevoel zegt aan de ene kant dat ik haar rond 19.00 uur moet wakker maken voor de fles, aan de andere kant denk ik gewoon laten slapen, ze meldt zich vanzelf wel. De nachten slaapt ze als vanaf 2 maanden door, ook als ze zo lang slaapt. Ik vraag me af wat beter is: haar wakker maken rond 19.00 uur (voor ritme) of gewoon laten liggen....
Wat vinden jullie?

Groetjes Erika
 
Ik zou haar rond 19:00 wel wakker maken. En dan half 9 voor de nacht erin. Je hebt een echte slaapkop, maar ik zou er zelf wel een ritme in aanbrengen.
Het geeft niks dat ze zoveel slaapt, alleen maar lekker zou ik zeggen. Geniet ervan!
 
Ik zou haar lekker laten liggen. Zij bepaalt toch haar eigen ritme. Ritme heeft vooral te maken met de volgorde dat dingen gebeuren. Dus uit bed, schone broek, even spelen en dan eten en weer naar bed. of eten spelen, schone broek dan naar bed. Dat is wat er met ritme bedoeld wordt. Niet dat ze precies om een bepaalde tijd iets moeten. Dat komt later wel. 16 tot 18 uur slaap is heel normaal hoor. Geniet er lekker van. Dat wordt vanzelf minder haahahah.
 
Onze dochter sliep met 4maanden ook zoveel.Ben er nog voor naar de huisarts geweest,omdat het mij zo zorgen baarde dat ze zoveel sliep,maar is dus heel normaal.Dokter zei ook dat ze natuurlijk zoveel indrukken op doen en de ene baby daar meer last van heeft dan de ander.
Geniet ervan zou ik zeggen;-) want onze dochter is nu 9maanden en zit in een lekkere sprong dus ritme van slapen is nu stukken minder.Vooral snachts weer helaas:-(

Over de fles zoals supertje ook al zegt ik zou haar ook lekker laten liggen.Ze meld zich vanzelf wel als ze honger heeft.

Gr. Wonder2011
 
Deze (jaloerse) mama zou haar ook laten liggen ;-)
Van slapen groeien ze ook en zo te zien drinkt ze ook goed. Ik zou me er geen zorgen om maken en lekker haar ding laten doen :)

Ik zou willen dat mijn kleine zoveel sliep ;-)
Mijn kleine van 4 maanden (gecorrigeerd 2,5 maand) slaapt namelijk maar ongeveer 13 uur per dag, de eerste 2 maanden zelfs maar 9-10 en dan reken ik de nachten mee...

Liefs, Marieke
 
helemaal eens met mriek! van slapen groeien ze niet alleen lengte, maar ook de hersentjes, spijsvertering etc. babay's tot 6 mnd hebben 18 uur slaap nodig!!
 
Terug
Bovenaan