Baby 4 maand buikgriep/ drinkt weinig

<p>Mijn babytje van 4 maanden heeft buikgriep gehad (diarree en overgeven) nu is hij wat beter, diarree is minder en hij is een vrolijk ventje op dit moment geen koorts ook, alleen wil hij nog altijd heel weinig drinken.. normaal drinkt hij 5 x 150 en nu weigert hij na 50 ml al te drinken en met moeite krijg ik nog 20 of 30 erbij in.</p><p>Kan dit nog een tijdje duren dat ze slecht drinken na een buikgriep? Omdat die zo klein is maak ik me zorgen.</p>
 
Vervelend! Lastig als je kindje niet goed drinkt, zeker met dit weer. Gelukkig is er geen sprake meer van koorts, maar het buikje kan wel nog wat van slag zijn.

Mijn tip zou zijn om de hele dag door kleine beetjes te geven, zodat je kindje uiteindelijk zoveel mogelijk vocht binnen heeft. Eventueel kan je wat water met ors geven (was advies van mijn huisarts bij mijn zoontje), zodat hij ook zouten en mineralen binnen krijgt. Dit verlies je namelijk door diarree/braken.
Vocht en mineralen zijn het belangrijkst.
Je kindje zal vanzelf weer meer gaan eten.

Zolang er voldoende plasluiers zijn, en je kindje geen andere tekenen van uitdroging vertoond, kan je niet meer doen dan dat. Als je twijfelt altijd even naar de huisarts. Beter een keer teveel dan te weinig.

Succes, hopelijk knapt je kindje snel op.
 

Ik zit momenteel in dezelfde situatie. Ons dochtertje wordt morgen 4 maanden en heeft buikgriep gehad. Maandag heeft ze nog gebraakt, daarna nog twee dagen diarree. Ze is ondertussen beter, maar het drinken blijft een ramp... Ik probeer zoveel mogelijk te spreiden, maar soms heeft ze gewoon echt geen goesting. 

Is het uiteindelijk snel goedgekomen bij jullie?
 
Alvast bedankt en groetjes
 
Terug
Bovenaan