Baby 4 maanden boos/gefrustreerd..

Hi allemaal,
Onze dochter is bijna 4 maanden, en is sinds een week of twee regel matig boos/gefrustreerd.
Dan gaat ze gillen (ook iets nieuws) en stopt ze het liefst heel haar hand in haar mond. Ik heb het idee dat ze dit doet wanneer ze iets wil of moe is.
Maar is dit normaal voor deze leeftijd.. (volgens oei ik groei zitten we in sprong 4).
 
Hi mijn kindje had dit ook. Het lukte haar toen nog niet om terug te rollen of te tijgeren. Dus ze zag dan iets en kon er niet bij. Dan kreeg ze ook een driftbui. Is denk ik heel normaal. Zodra ze het kon, was het ook voorbij. Veel oefenen dus en kijken wat ze eigenlijk wil kunnen maar nog niet echt kan
 
Hand in de mond is gewoonlijk honger. Maar als het als reactie op een frustratie trigger is lijkt het me toch meer spontaan? Ach ja, het gaat allemaal zooo snel, voor je het weet zit ze alweer in een andere fase, tot dan succes met deze. Met 4 mnd krijg je ze nog niet ‘geduld’ uitgelegd hihi ?
 
Dat doet mijn zoontje van 11 maanden ook. Als sinds dat hij klein is. Hij doet dat wanneer hij moe is of gewoon dorst of honger heeft. Maar zeker ook als iets niet lukt. Ze kunnen nog niet praten dus huilen/gillen/vuistje bijten is voor hun de enige manier om aan te geven dat er iets niet comfortabel is. 
 
Mijn dochter doet eigenlijk altijd haar vingers, en voor ze dat kon haar hele vuistje, in haar mond als ze huilt. Dat kan vanalles zijn. Frustratie, drift, maar ook moe en honger en pijn. Gewoon huilen is snikken, tranen en hand in haar mond. Ik heb hier nooit wat achter gezocht eigenlijk. Er zijn ook veel kindjes die getroost worden met een speen, dat lijkt me hetzelfde principe. 
 
Oh en die frustratie helpt ze soms ook om de kracht te vinden die nieuwe ontwikkeling voor elkaar te krijgen. Ik ben geen fan van laten huilen. Maar periodes dat ze snel van haar stuk was waren vaak rond nieuwe ontwikkelingen. In het begin zijn dat maar kleine dingen zoals met je handje boven je hoofd speelgoed aan kunnen raken ofzo. Maar zeker vlak voor het rollen, tijgeren en staan hebben we hier heel wat boze buien gehad. Nu hikt ze weer tegen loslopen aan, ze is 14 mnd. En ze kan erg driftig worden als je niet alles laat vallen om haar naar het volgende meubelstuk te helpen. Hoort er een beetje bij. 
 
Terug
Bovenaan