baby 4 maanden en vroeg wakker

<p style="text-align: left;">Hallo, Ik heb een dochtertje van 4,5 maand echt een heerlijk kind en zo gemakkelijk! Ze is al heel snel de nachten door gaan slapen vanaf 4 weken , dit heeft ze altijd gedaan maar sinds de laatste 4-5 weken word ze streeds vroeger wakker eerst kwam ze tussen 8-7 na een tijdje werd het 7-6 maar nu komt ze rond 6-5 wat wij wel erg vroeg vinden!!! vooral in het weekend en nu ook in de vakantie, heb al verschillende tips geprobeerd zoals de laatste fles om 10 uur geven of inbakeren en stevig vast leggen of kamer geheel donker, het helpt niet, heeft er iemand hier ervaring mee?? Joyce</p>

Gewoon een flesje geven en nog terug leggen in bed? Hopelijk slaapt ze dan nog even verder.
Dat kindjes eenmaal doorslapen betekent niet dat ze het altijd blijven doen!!! Er zijn soms gewoon periodes dat ze weer een extra voeding nodig hebben ofzo. Hou er maar rekening mee dat het hele eerste jaar bestaat uit weken van wel/niet doorslapen!!

Mijn tip, wen er maar aan ;-)

Onze dochter sliep voor die leeftijd ook van 23 tot 7/7:30 maar dat is al heel lang niet meer.
Ze is nu 10 maanden en is tussen 5 en 7 ergens altijd wakker.
Ook moeten we er 5 van de 7 keer nog een paar keer per nacht uit.
Is het niet voor een fles dan voor de speen of om haar even gerust te stellen omdat ze huilend wakker wordt.

Tot aan een jaar zitten ze in zoveel ontwikkelingen dat doorslapen echt een grote lariekoek is. Slaapregressie, dromen, verlatingsangst (berg je hier maar bij), honger, aandacht etc..

Andere tip, lekker mee gaan met je kleine. Ze zal het allemaal nodig hebben. Is het geen fles dan wel papa of mama.
Zodra je je hier aan gaat ergeren wordt het alleen maar erger.

Helaas kan ik je niet geruststellen. Vanaf 4 maanden werd die van mij een vroege vogel haha! Slaapt nu van 18'30 tot half 6.

Terug
Bovenaan