Baby 4 maanden ,hoe verder met voeding?!

Hoii, onze baby is 4 maanden en is altijd wel een 'hongerige baby' geweest maar ook groter dan gemiddeld,is verder gewoon gezond.

Nu lees ik op internet veel 180 ml geven , echter heeft hij hier echt niet genoeg aan.. en geef hem om de 4 uur 210 ml daar is hij tevreden mee en meld zich na 4 uur.

alleen hoe nu verder fruithapje of groente hapje na welk fles..?en hoeveel? En ga je ook pap geven, ipv een fles? Hoor graag hoe jullie het met 4 maanden hebben aangepakt.

Gewoon lekker doen wat je kindje vraagt. Zodra de hapjes toenemen over een maand of 2 loopt de melk vanzelf terug. Als het een big boy is, klinkt het me niet als teveel. Mijn dochter dronk rond die tijd een maandje net wat meer dan een liter per dag. Ook een flinke dame op de +2,5 lijn. 

Wij startten met 4 maanden met een groentehapje, met 5 maanden kwam fruit en ei/pindakaas erbij. Ze had dan dit ritme:

5.30 wakker en fles 150+5
8.00 slapen 45 min en daarna een fles 150+5
10.00 groentehapje
11/11.30 uur slapen 1,5 uur en daarna een fles 150+5
15.30 slapen 45 min en daarna een fles 150+5
19.00 fles 150+5
19.00/19.30 slapen nacht
1 a 2 nachtvoedingen, waarvan we de tweede dan iets kleiner hielden. 

Dus het groentenhapje ging een beetje tussendoor. De eerste week of 2 a 3 ging er niet meer in dan een enkel hapje. Soms spuugde ze ook alles meteen eruit. Daarna werd het wel meer. Eerst zoveel als een ijsblokje, toen twee, toen 50-75 gr. Fruit hebben we later geintroduceerd en daar at ze vrijwel meteen een heel stuk van. 

Het voedingsschema veranderde mee. Op de ochtend kreeg ze dan na haar ochtendslaapje een stuk fruit. Voor haar middagslaapje een fles. In de middag een fles en rond 17 uur groente, en voor bedtijd een fles. Dus 4 flessen overdag en nog 1 a 2 nachtflessen ipv 5 overdag. 

Ik begon met 4 maanden een papfles te geven in de ochtend, omdat hij bijna de hele nacht doorsliep en dus lang niet had gedronken.
Ik had nog niet echt een vast ritme met de flesjes, dus het fruit/groente gaf ik gewoon een beetje wanneer het uitkwam. Wanneer hij net wakker was en nog geen tijd voor een flesje bijvoorbeeld.
Tip is om het niet te geven wanneer hij honger heeft, maar na de fles of tussen 2 voedingen in.
Ik ben begonnen met groente en fruit tegelijk. Een paar dagen achter elkaar dezelfde smaak. Ik opende een potje en verdeelde het in kleinere bakjes. Eentje meteen aanbieden, eentje in de koelkast en verder in de diepvries. Eerste keren gaat er amper wat in maar alles ligt overal haha
Tussen 5/6 maanden begon er steeds meer echt in de mond te verdwijnen...
Met 6 maanden gaf ik gemixte groente en fruit, dus meerdere smaken bij elkaar. Ook doe ik er vlees doorheen. En brood met smeersels
Wanneer ze met 6/7 maanden echt vaste maaltijden gaan eten, ontbijt, lunch en avond, gaan ze vanzelf minder melk drinken dus kun je het afbouwen

Hoi,

Mijn dame ook 4 maanden.
5:30 flesje 180+6
Slapen tot 8:30
9:30 flesje
13:30 flesje
17:30 flesje en dan paar hapjes groente.. heb gewoon weekje avocado geprobeerd en nu wortel.
Sinds gister avond fles van 22:30 niet gegeven en ze sliep gewoon hele nacht door :)
Is ook redelijk flink maar zolang ze slaapt maak ik dr niet wakker en dat werkte :)

Op mama liefde.nl schrijft iemand echt heel duidelijk over hapjes, hoe je ze maakt, wat, wanneer ed

Terug
Bovenaan