Baby 4 maanden iedere nacht vanaf 02:00 wakker

<p>Hi allemaal! <br />Sinds een week of drie is onze baby van nu 19 weken steeds slechter gaan slapen. <br /><br />Daarvoor werd hij standaard rond 04:00 wakker, deden we de speen erin en sliep hij weer een uurtje, weer speen erin en dan gingen we er rond 06:30 uit. <br /><br /></p><p>Toen ineens werd hij steeds eerder wakker, rond 04:30, rond 03:00 etc tot hij nu iedere nacht om 02:00 uur wakker wordt en begint te jammeren/kreunen/jengelen. Soms zelfs rond 01:00 uur. Dan zijn we tot een uur of 4 bijna ieder kwartier een speen brengen, valt hij een uurtje in slaap, weer speen tot ongeveer 06:00 en dan gaan we eruit. <br /><br /></p><p>Zijn verdere ritme is:</p><p>07:00 fles 210</p><p>08:00/08:30 Dutje</p><p>10:15 eruit</p><p>11:00 fles 180</p><p>12:00 Dutje</p><p>14:30 eruit</p><p>15:00 fles 180</p><p>16:30 dutje</p><p>18:00 eruit</p><p>19:00 fles 210</p><p>20:30 bed</p><p>21:30/22:00 slapen flesje van 90</p><p>Heeft iemand een tip voor ons om zijn slaap weer iets langer te krijgen? We hebben nu dus al een week of drie niet meer dan 3/4 uurtjes slaap en het begint een beetje op te breken… </p><p>Vast bedankt voor het meedenken! <br /><br /></p>

Wat vervelend zeg! Is hij al lang van de nachtvoeding af? Mijn kinderen hadden tot een maand of 9 nog wel een nachtvoeding, het hielp hier niet om laat op de avond nog een fles te geven. Wie weet helpt een fles om 02.00 uur om weer langer door te slapen?
En mijn dochter bleef ook maar haar speentje verliezen... Dat is knap ellendig, daar weet ik ook geen oplossing voor. Behalve zsm de speen ontwennen, maar dat is met 4 maanden misschien ook niet wat je wil.
Sterkte voor nu!

Mischien heeft je baby nog honger. Je kan in de nacht nog voeding geven bijv 60 ml voeding dan slaapt je baby waarschijnlijk beter.

Kan idd heel goed honger zijn. Onze dochter sliep met 3,5 maand door. Maar na een maand wilde ze ineens toch weer een nachtvoeding! Na een week sliep ze weer door en na een tijdje weer hetzelfde. Dit denk ik wel totdat ze zeker 1 was. Dus eenmaal doorslapen en geen nachtvoeding meer nodig hebben, betekent niet dat dat zo blijft helaas ? Ik zou proberen wat er gebeurt als je een (kleine) voeding aanbiedt in de nacht. Dat was bij ons de enige manier om haar weer te laten slapen en was dan soms na een week ook ineens weer klaar. Succes! 

Uhhh.. gewoon flesje geven misschien???

Je maakt het jezelf immens moeilijk door geen fles te geven. Nu loop je de hele nacht heen en weer. En nachtvoedingen zijn echt heel normaal sowieso het eerste jaar, dat komt en gaat!! Soms een periode geen nachtvoeding, dan weer een periode wel.

Wil je dit perse niet? Tja, dan loop je de hele nacht heen en weer. Succes. Na een (kleine) voeding slapen ze meestal weer heerlijk verder. Voor iedereen het makkelijkst, en echt... dat leren ze heus weer af. Wees daar niet bang voor.

Ik zou ook zeggen flesje. De laatste 2 zitten nu erg dicht op elkaar misschien rond 19 laatste en dan laten melden. Er zijn kidjes die door droomvoeding juist eerder komen!

Uit jouw schema blijkt denk ik dat hij ook wel heel veel slaapt overdag, misschien ' s nachts niet moe genoeg? 

Terug
Bovenaan