Baby 4 maanden kaak ‘knarsen’

<p>Hi! Onze dochter van bijna 4 maanden oud knarst (?) af en toe haar kaken heen en weer over elkaar. Ze heeft geen tanden dus het zijn echt alleen haar kaken, het maakt ook echt zo’n klakkend soort geluid. Nu vroeg ik mij af of dit vaker voor komt? kan het een teken zijn dat haar tandjes doorkomen? Of kan het op iets anders wijzen..? </p>
 
Dat heeft ons mannetje ook. Ik vind het heel eng klinken. Gebeurt vaak als hij zijn vuistje in zijn mond doet. Hier nog geen tanden en hij doet het al 2 maanden Dus ik denk niet dat dat het is.
 
@Jippie Misschien dat het dan gewoon een aparte gewoonte is! Mijn dochter doet af en toe ook haar kaken scheef op elkaar als ze lacht. Misschien dat ze dat blijft doen en misschien gaat het over. We gaan het zien! 
 
Update: Ze is na een tijdje weer gestopt ermee, leek vooral gewoon een gewoonte. Als kinderen eenmaal iets ontdekken doen ze het vaak een tijdje heel veel en dan is het daarna niet zo fascinerend meer. Rond 6 maanden kreeg ze haar eerste tandje, maar nogmaals denk ik niet dat dit er te maken mee had maar wie weet ?‍♀️
 
Terug
Bovenaan