Baby 4 maanden oververmoeid?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ons zoontje Jip is 4 maanden. De eerste twee maanden huilde hij heel veel, dat is gelukkig een stuk beter nu. Als ik het zo een beetje lees is hij denk ik oververmoeid. Hij slaapt vaak maar twee keer driekwartier overdag ofzo en is dan weer wakker. Zeker tussen 5 en half 8 is het altijd veel huilen en is niets goed.</p><p>Heeft 1 van jullie dit toevallig ook meegemaakt en nog iemand tips? Zou graag willen dat er weer af en toe wat rust is in huis. Heb al 4 maanden zelden gegeten zonder Jip in de draagzak.</p>
 
Wat vervelend zeg. Mijn zoontje (nu 5 weken) slaapt overdag geweldig goed op z'n buik. In plaats van korte slaapjes en elk uur willen drinken, slaapt hij nu rustig 3 uur achter elkaar. Zo fijn!
Wie weet werkt het! Succes. 
 
Rust en regelmaat  ?
Slaapjes in zn bedje ??  Daar krijgen ze wat  meer rust en minder  prikkels dan beneden  slapej of in een slaapzak .
Misschien een bezoekje osteopaat? Dat die ergens pijn heeft of er wat vast zit ??
Blijft  zoeken met zn kleintje
Succes
 
Rust en regelmaat  ?
Slaapjes in zn bedje ??  Daar krijgen ze wat  meer rust en minder  prikkels dan beneden  slapej of in een slaapzak .
Misschien een bezoekje osteopaat? Dat die ergens pijn heeft of er wat vast zit ??
Blijft  zoeken met zn kleintje
Succes
 
Onze zoon was ook oververmoeid (7 weken toen). Hier heeft 't geholpen om inderdaad rust en regelmaat toe te passen, maximaal één uitstapje per dag en hem te helpen met slapen (wiegen en wegleggen als hij sliep, lopen met de kinderwagen). Toen hij eenmaal wat uurtjes had ingehaald, ging het al stukken beter. Al is hij nog geen slaapkop hoor. Hij is nu 5 maanden en doet meestal 3 dutjes van een uurtje op een dag. Tussen 5 en 7 's avonds is het hier meestal ook mopperen. 's avonds en 's nachts slaapt hij wel goed.
 
Bij ons was het ook zoeken naar een ‘ritme’ met slaapjes overdag. We hebben geprobeerd haar op tijd in bed te leggen en hierin consequent te zijn, vooral tussen 11:00-15:00 uur. Als we niet weg moeten deze tijd, blijven we thuis en plannen we de uitstapjes daaromheen. Na een paar dagen merkten we dat we haar gelijk op bed konden leggen en ze gemakkelijk 2 tot 3 uur blijft slapen. De andere slaapjes doet ze in de wagen/maxicosi/draagzak of ook in bed, maar dat zijn meestal wel korte slaapjes van zo’n 3 kwartier.
Mijn tip is dus regelmaat en goed kijken en signalen op tijd (gaan) herkennen. Bij ons was met 3 maanden een beetje het omslagpunt. Succes!
 
Inderdaad rust en regelmaat zijn het belangrijkste wat zo'n kleintje nodig heeft en denk ook een aan zijn sprongetjes, deze komen zeker de eerste maanden kort op elkaar en kunnen een baby echt van slag maken. 
 
Terug
Bovenaan