Baby 4 maanden reikt en grijpt niet

Hallo allemaal, mijn baby is nu 18 weken oud (4 maanden en 7 dagen) en heeft weinig interesse in speeltjes. Kijkt wel ernaar. Maar doet geen moeite om er naar te reiken of grijpen. Heb alle standjes geprobeerd, in wipper, op schoot, in buiklig. Niets! Hij maakt wel contact met ons, lacht, maar zou zo graag willen dat hij eens met een speeltje bezig kan zijn.
 
4 mnd is nog jong hoor! En buiten dat, pas op met te hoge verwachtingen, mijn dochter kon zich echt met niks lang vermaken, speeltjes vond ze weinig aan.. andere kids die een half uur leuk bezig waren met een rammelaar ofzo mán wat was ik jaloers..
 
Ja vanaf die leeftijd begint het een beetje. Mijn dochter friemelde toen quasi perongeluk soms even wat. Maar dat gaat de komende maanden hard vooruit, let maar op! 
Echt iets goed vastpakken en rondzwaaien was echt later pas en van hand op hand overpakken was nog weer later. Er zitten zoveel motorische stappen in het leren gebruiken van hun handjes. Je gaat nog heel veel nieuwe kunstjes zien :)
 
Kindjes werken niet volgens de regels. De een heeft veel meer tijd nodig dan de ander. Niet te druk over maken lekker genieten van je kleine. Voor dat je t weet is je kindje alweer groot
 
Dank jullie wel. Ja als ik zie hoe andere kindjes dit doen om mij heen en zelfs mijn oudste deed dit al met 4 maanden begin je toch te twijfelen!
 
Terug
Bovenaan