Baby 4 maanden slaapt slecht snachts

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje (1ste) van 4 maanden nu en geef bv. Echter sinds en week slaapt hij zeer slecht snachts en is alleen maar stil te krijgen als hij aan de borst is.</p><p>Overdag doet hij het hartstikke goed, drinkt nog wel ongv om de 3u aan de borst, valt uit zichzelf in slaap laatste paar keren, maar ook soms aan de borst. Leg ik hem neer word hij wel soms wakker, maar meestal slaapt hij ook gewoon door.</p><p>Ook lees ik dat veel baby's al doorslapen met 4maanden of maar 5 voedingen per dag krijgen, terwijl wij nog dik aan 8 voedingen per dag zitten. Voorheen deden we ook dik een uur over voeden (met tepelhoedje) nu geef ik hem al paar weken zonder tepelhoedje gaat ook goed, voedingen werden wel 20min L en 20min R ongv. </p><p>Nu zijn we ook begonnen met oefenhapjes, waar van ik zou denken dat hij misschien iets voller zal zitten en hopelijk zal doorslapen. Maar waar gaat het mis?? Doe ik iets verkeerd? Ik moet volgende week beginnen met werken en elk uur of anderhalfuur wakker worden gaat hem dalijk niet worden natuurlijk. Rond 4maanden hebben ze het natuurlijk over een sprongetje, normaal duurde dit maar 3 dagen, maar we gaan al weer de 2de week in.</p><p>Graag jullie ervaringen/tips/tricks/advies!! </p>
 
Heel herkenbaar. Hier wilde ze ineens alleen maar op mij slapen overdag en was ze niet echt vrolijk. Ook werd ze s nachts ineens veel vaker wakker, terwijl ze hier sinds de kraamweek al een vast patroon in heeft. Na twee weken was het weer als vanouds. Ik denk dus echt dat het dat sprongetje is geweest.
 
Herkenbaar hier ook’ ze is heel onrustig ook in haar slaap! Heb nu zelfs de babyfoon naast m’n bed staan omdat ze zo onrustig is en ik zo kan zien of ik er hee. Moet ofniet..
hier sliep ze ook net 2 weken van 22.30 tot 6.00 en nu is het weer half 3 of 3 uur.. ik werk ook weer.. maar blijf tegen mezelf zeggen het is een fase en we moeten er weer doorheen. 
Wat mij trouwens helpt na t werk eten opruimen etc. Is even een half uurtje wandelen. De kleine ligt dan lekker op bed en ik kan dan even op adem komen. Ik slaap daardoor ook veel beter ook al is het even kort.. 
de belangrijkste les wat ik de afgelopen weken heb geleerd: wees rustig en zo ontspannen mogelijk zij kan er ook niks aan doen.. (Ik ben regelmatig even weggelopen hoor) 
komt wel weer goed! Ooh en wat betreft de voedingen die van ons zit ook nog regelmatig op 6 voedingen hoor en wat ik zei slaapt nog maar 2 weken van 22.30 tot 6.00! Ieder kind volgt z’n eigen tempo 
 
Hier het derde kindje wat ik bv geef. Klinkt heel normaal hoor rond de 4 maanden is er idd een sprongetje. Heb het ook net achter de rug, dl is net 5 maanden. Wij beginnen pas met vast voedsel met 6 maanden ivm darmrijping maar onze dochter zit op zo'n 6 /7 voedingen. Zolang ze goed groeien is het goed. Vaste voeding geeft geen garantie op doorslapen trouwens. Net als pap of kunstvoeding. 
 
Terug
Bovenaan