Baby 4 maanden slecht slapen overdag

<p>onze zoon van bijna 4 maanden slaapt overdag slecht in zijn eigen bed.</p><p>nog totaaaal geen ritme, mijn man is van mening dat hij het beste na bed gaat als we een fles op zijn kamer geven en dan al slapend in bed leggen</p><p>maaar dan heeft tie maar 1 slaapje en hij valt tussendoor bij ons ook in slaap. Zodra we hem dan neer leggen wordt hij wakker</p><p>laten huilen hebben we al geprobeerd, werkt niet meneer word knal rood en echt kwaad. </p><p> </p><p>Wie heeft de goude tip.</p><p> </p>
 
Begin met ritme en regelmaat. Dat zal echt verschil gaan maken.  En niet in slaap laten vallen tijdens de voeding want dan heb je straks een baby die alleen kan slapen door een fles. Hij moet het echt zelf gaan leren. Daar moet je ook echt de tijd voor nemen. Dus even een week geen afspraken of uitjes maar je even richten op zijn slaapjes. Een baby van die leeftijd zou tussen 2 slaapjes niet langer wakker moeten zijn dan 1.5 uur. Ik heb zelf het volgende ritme :Slapen-wakker-luier verschonen-voeden-spelen-slapen In het begin waren de slaapjes korter maar ze slaapt steeds beter overdag. Eerder kon ik haar niet wakker in bed leggen maar met dit ritme wel. Ze valt zelf in slaap. Ze gaat hier na max 1.5 uur vanaf dat ze wakker is weer naar bed of eerder als ze moe is. 
 
Begin met ritme en regelmaat. Dat zal echt verschil gaan maken.  En niet in slaap laten vallen tijdens de voeding want dan heb je straks een baby die alleen kan slapen door een fles. Hij moet het echt zelf gaan leren. Daar moet je ook echt de tijd voor nemen. Dus even een week geen afspraken of uitjes maar je even richten op zijn slaapjes. Een baby van die leeftijd zou tussen 2 slaapjes niet langer wakker moeten zijn dan 1.5 uur. Ik heb zelf het volgende ritme :Slapen-wakker-luier verschonen-voeden-spelen-slapen In het begin waren de slaapjes korter maar ze slaapt steeds beter overdag. Eerder kon ik haar niet wakker in bed leggen maar met dit ritme wel. Ze valt zelf in slaap. Ze gaat hier na max 1.5 uur vanaf dat ze wakker is weer naar bed of eerder als ze moe is. 
 
Hier ook een beetje dat probleem. Ik heb hem wel altijd wakker in zijn bed gelegd en elke keer getroost en weer weggegaan. Niet laten huilen want dat werkt bij ons ook niet. Ik zorg dan wel dat ik boven wat te doen heb want anders blijf je lopen. Onze zoon is ook bijna 4 maanden en slaapt nu 45 min. Ook nog veel te kort. Ik laat hem na die 45 min liggen en ga dan ook weer troosten. Hopelijk leert hij dan een keer om wat langer te slapen. Maar het is heel lastig en je wordt er wel moedeloos van. Ik zou dus proberen hem als hij moe is in bed te leggen en te troosten. Desnoods eruit halen als hij echt niet wil slapen maar het volgende slaapje wel weer in zijn bed leggen etc. Hopelijk lukt het. Maar bij ons hadden we wel geduld nodig! Succes! 
 
Terug
Bovenaan