Baby 4 maanden - uitstapjes / on

<p>Hallo mama’s,</p><p>ik hoop dat iemand tips heeft die we nog niet hebben geprobeerd. Onze zoon is 4 maanden oud en even met hem weg gaan om bijvoorbeeld boodschappen te gaan doen of ergens koffie drinken blijkt tot nu toe niet haalbaar. </p><p>Thuis gaat het redelijk (hij is altijd een ‘onrustige’ baby geweest). </p><p>We gaan na een fles en zijn dan voor de volgende fles weer thuis maar hij raakt hier tot nu toe echt overstuur van. Dit betekent dat hij niet meer uit zijn huilen komt zonder een extra fles en de rest van de dag en nacht en vaak ook de dag erna slecht slaapt. </p><p>Mijn man en ik houden van gezelligheid en eropuit gaan, we kennen dit dus ook niet. We gunnen hem en die zin echt de tijd en willen hem niet forceren maar soms moeten er gewoon boodschappen gedaan worden... </p><p>als ik dit aankaart bij andere vriendinnen met een baby snappen ze niet waar ik het over heb, want je gaat toch gewoon? En hij slaapt dan toch vast wel even? Of hij kan toch lekker om zich heen kijken? </p><p>We plannen nu vooral om onze zoon heen / mijn man gaat of ik. En zijn we het weekend samen dan gaan we wel even met onze zoon weg want we blijven het proberen en dan kunnen we het samen ook na afloop weer opvangen. </p><p>Kennen moeder dit? Is dit een kwestie van tijd/geduld? Moeten we het meer proberen of hem juist tijd gunnen? </p><p>En hoe kunnen we dit makkelijker maken voor onze zoon? </p>

Misschien een idee om na zijn slaapje te gaan wanner hij echt uitgerust is? Toen mijn zoon zo oud was sliep hij ook niet buiten en was het altijd jammeren en huilen. Je zou denken babys slapen altijd in de kinderwagen nou de mijne dus mooi niet, ik bleef ook gewoon thuis want ik raakte zelf gespannen van een huilende baby

Wat vervelend dat hij het zo moeilijk vindt. Is er een oorzaak waarom hij thuis onrustig is? Heb je een draagzak geprobeerd? Speentje? Gaan als hij goed heeft geslapen en gedronken? Of juist als hij moe is en dan lekker tegen je aan kan slapen? 

De eerste paar maanden was bij ons ook altijd drama, het is echt uitvogelen wat hij wel/niet fijn vind maar hij zal er toch aan moeten wennen. 
Wij zijn meteen na de geboorte al begonnen met op stap gaan en vanaf 6 mnd was er bij ons pas een ommekeer; vooral in de maxicosi en auto werd hij helemaal overstuur, echt drama. 
Pas toen hij overdag meer wakker was, niet meer in zijn maxicosi hoefde, na zijn slaap dus uitgerust zijn hebben we een uur de tijd om lekker naar buiten te gaan. Soms mag hij een soepstengel in zijn wandelwagen als we merken dat hij honger heeft. Onze zoon is nu bijna 11 maand. We gaan nu veel weg, zelfs hele wandelingen van een uur houdt hij vol en dit doen we gemiddeld 2 x per dag, inclusief boodschappen. 
Op bezoek gaan doen we beperkt; nooit langer dan 2 uur, we houden rekening met zijn eet- en slaaptijden en humeur en zorgen ervoor dat hij goed vertrouwd raakt aan de (nieuwe) omgeving. Houden hem veel bij ons, gaat dus niet van schoot tot schoot en nieuwe gezichten stellen we voor :) en hij heeft altijd zijn vertrouwde knuffel/speelgoed mee. Op deze manier gaat het goed maar hij reageert altijd op nieuwe indrukken, het kost ze veel energie, wat begrijpelijk is. 
Geduld hebben, geef hem de ruimte om te wennen want het komt echt goed en het wordt zelfs leuk om op stap te gaan. Succes! 

SLastig altijd zoiets. Ik zou het rustig aan opbouwen. De ene baby kan er beter tegen dan de andere baby. Bij mijn zoontje ligt het er aan wat we gaan doen. Even boodschapjes doen gaat prima ( niet te lang en teveel winkels). Een heerlijke wandeling maken gaat ook goed. Laatst naar t voetbalveld geweest om n wedstrijd van mn stiefdochter kijken was weer too much. Een hoop mensen die toch allemaal even in de wagen wilde spieken. Heb er de rest van de ochtend en middag last van gehad. Dit kan hij dus nog niet. 
Ik zou dus kijken wat wel gaat. Misschien beginnen met n korte wandeling? En als dat ook al teveel is, is je kleine er nog niet aan toe denk ik. 

Wij hadden ook een onrustige baby. Daarbij nog reflux. Wat heb dat mannetje gehuild. 
Uitstapjes ja.. heb die vraag ook nog weleens ergens gesteld omdat ik me hele verlof en daarna alleen maar thuis zat. Kon nergens heen met hem omdat hij altijd huilde maar ja ik wilde ook genieten van mijn baby en hem showen. Is lastig ik weet het maar het komt goed. Wij hebben een duidelijk ritme en dat helpt goed mee. Hij word nu wat ouder en ik merk dat hij meer kan hebben. Waar we eerst alles helemaal moesten voorbereiden of zelfs afzeggen omdat hij zijn dag niet had ga ik nu gewoon en ik zie het wel. Hij kan wat langer wakker zijn en dat maakt de boel wat makkelijker. Eerder was hij na een uur al moe. Mensen begrijpen het niet hoor want een baby slaapt toch overal. Yeah right haha nou die van mij niet. Teveel prikkels en meneer houd zichzelf wakker. Hij is nu 6 maanden en ik kan wel zegge dat het vanaf 5 maanden ongeveer hier beter ging. Ik zou gewoon blijven proberen en als je een dag een uitje heb gehad blijf je de volgende dag lekker thuis. Kijk naar zijn dagritme en begin met een klein uitje. Rondje wandelen is al even lekker. Na een slaapje en een flesje en dan een rondje. Daarna heel even in de box even weer thuis voelen en naar bed. T is niet veel want zijn wakkertijd is nog nog kort maar dan ben je er even uit. Favoriet doekje speentje of wat dan ook mee. Het komt goed. Heeft alleen tijd nodig 

Bedankt dames!! Fijn om te lezen dat het herkenbaar is en bedankt voor alle tips.
We gaan altijd al na een slaapje en fles en zijn ook voor de volgende fles weer thuis maar het maakt nog geen verschil. We kunnen hem best even meenemen en soms huilt hij niet in een supermarkt maar dan krijgen we alles thuis! Maar vaak is hij met 5 minuten al zo overstuur / bezweet dat ik hem weer mee neem naar huis. 
We blijven wekelijks ‘uitstapjes’ proberen om hem te laten wennen. 
De onrust die hij heeft had hij al vanaf zn geboorte (zware geboorte!) en is nooit echt weg gegaan. We zijn hiervoor ook een week in het ziekenhuis opgenomen geweest. Hij vaart gewoon het best bij dezelfde verzorgers en elke dag hetzelfde schema maar dit is in de praktijk (ik ben weer aan het werk) niet haalbaar en hij moet er toch aan wennen. 
We wachten het af. Voor de moeders die aangeven dat het beter werd toen hij ouder werd hoe oud was jullie kindje toen? 

Terug
Bovenaan