Baby 4 maanden verkouden

Hallo! ??‍♀️
Mijn dochter is nu al bijna twee weken echt goed verkouden. Ze word snachts wakker van de snot dan hoor je haar knorren en hoesten terwijl ze altijd heel goed sliep snachts. Ik heb de neusjesreiniger, spray en ampullen maar het lijkt voor alsnog weinig te werken.

Hebben jullie tips of heeft het zin om hiermee naar een huisarts te gaan? Gaat een beetje opbreken, elke nacht eruit en gewoon weer werken. ?
 
Evt babyluuv onder de voetjes smeren en een ui naast het bed kunnen nog wonderen doen soms. Wij hebben ook een humidifier waar we eucalyptus druppeltjes in doen (zoontje met bronchitis). En idd zoutoplossing neusspray een aantal keer per dag..
 
Je kan inderdaad de luuf nog gebruiken. Hier hetzelfde met mijn jongste zoontje. Het is vervelend maar het gaat vanzelf over. Verkoudheid kan lang aan houden. Daarbij kunnen kinderen tot het jaar wel een keer of 10 verkouden zijn. Zo gaat dat met die kleintjes 
 
Je kan het hoofdeinde van het bedje iets omhoog doen. Bijvoorbeeld door boeken onder de potjes van de wieg/ ledikant te zetten. Dan krijgt je kindje meer adem. Als je het niet vertrouwd kun je altijd even overleggen net de huisarts. 2 weken is best lang voor zo'n kleine baby. Zit er wel stijgende lijn in?
Als de kleine naar het kdv gaat dan zal hij/ zij vaker verkouden worden komende periode waarschijnlijk.
Sterkte!
 
Samen douchen voor het slapen gaan wil nog wel eens helpen, dan stoom je het snot los en komt er een hoop uit. Verder kregen wij de tip van huisarts om ipv ampullen/spray een gewoon spuitje te gebruiken met zoutoplossing en de neus zo door te spoelen. Dan zit er iets meer kracht achter en heeft het meer effect dan wanneer je alleen het snot insprayt. Sterkte!
 
Ik heb vanaf het begin altijd luuf gebruikt, je kunt dit veilig dun op de borst onder het rompertje smeren. Dit was mijn volgorde:
- warm badje en luuf
- paracetemol zetpil eventueel
- snot uit neus zuigen met dat rubberdingetje
- neusspray (baby) beide neusgaten
- dit alles echt nét voordat je de fles gaat geven, dan is de snot even uit de weg en door aan de fles te zuigen moeten ze de spray opademen in de neus. Anders loopt het er direct weer uit of ze krijgen extra snotvorming door het huilen vanwege de handeling met de spray... door de voeding zijn ze meteen afgeleid weer en werkt dan beter.
- onder het hoofdeind van het matrasje een paar grote handdoeken totdat het bovenlijf (niet alleen hoofdje) iets verhoogd ligt.

Deze checklist bij de volgende voeding weer herhalen. Meer kun je niet doen voor nu. Wel goed in de gaten houden mocht het niet verbeteren: dan huisarts.

Succes en beterschap ?

 
Terug
Bovenaan