Baby 4 maanden verlatingsangst.. herkenbaar?

<p>Wie herkent dit en heeft tips voor mij?</p><p>Mijn zoontje (15,5 week) heeft sinds een week of drie enorme verlatingsangst. Ik breng hem al sinds hij drie weken oud is zo af en toe naar opa en oma, maar de laatste drie keren is dit een drama. Ik ben hooguit een uurtje of twee weg, maar vanaf het begin dat ik weg ben begint hij te huilen. Dit stopt ook niet, hij is zelfs zo overstuur dat hij slijm over gaat geven. Niks helpt op dat moment, hij wil zelfs niet drinken. Als ik terug kom dan duurt het ook een tijdje voor hij stopt met snikken. <br /><br /></p><p>Mijn dochter (2,5 jaar) heeft dit nooit in deze heftigheid gehad. Opa en oma zijn ook zeer betrokken, zij zouden voor hem het meest ‘bekent’ moeten zijn. Naast dat ik het heel vervelend vindt voor hen, is het natuurlijk ook enorm zielig voor mijn zoontje. Over 7 weken moet ik ook weer aan het werk, dan zal hij toch ook echt twee dagen in de week naar het KDV moeten..</p><p>Wie heeft dit ook mee gemaakt? En hoe ben jij hier mee om gegaan? Ik zit niet zo te wachten op reacties als: ‘je zoontje lekker veilig bij je houden’. Ik snap dat, maar ik ben altijd met hem.. Hij moet dit ook leren.</p><p> </p>

Mijn dochter had dit op precies hetzelfde moment ook. Voor verlatingsangst is het nog wel vroeg dacht ik, maar ze wilde idd ook alleen maar bij mij zijn. En ook tot spugen aan toe huilen... Na een paar weken stopte het vanzelf weer. Vanaf dat ik aan jet werk ging, was het vrij snel over. Misschien dat ze toen wel moest wennen ofzo?

Lijkt me wat vroeg voor verlatingsangst, maar zo te lezen is het wel zo.... 
Is het ook zo als je kindje een paar uurtjes alleen bij papa is, in jullie eigen huis? En wat gebeurt er als opa en oma in jouw huis komen oppassen?
Ik heb ook een dochter van 2 jaar en een dochter van 15.5 week, hetzelfde als jou dus ?
Mijn dochter heeft er gelukkig geen last van. Ik werk nu alweer 2 weken en ze gaat naar de gastouder en dat gaat heel goed. Ik ben wel vanaf het begin makkelijk geweest dat iedereen haar op mag pakken en ik laat haar vanaf dag 1 makkelijk een paar uur achter bij mijn man of schoonouders ofzo. Ik merk dat ik daar met het tweede kindje veel makkelijker in ben en dat lijkt haar wel goed te doen.. ze hangt veel minder aan mij dan mijn oudste dochter destijds deed.

Dank voor jullie reacties! In de thuissituatie is er niks aan de hand.. mijn man blijft geregeld alleen met mijn zoon. Ik ben zelf ook veel makkelijker nu bij de tweede, het steekt ook sinds een paar weken opeens de kop op. Was inderdaad bij mijn dochter veel meer beschermend ?

Pff ik hoop voor je dat het gauw voorbij is. Zo ga je echr niet fijn weg. Gelukkig hoef je voorlopig nog niet te werken, over een paar weekjes kan het zomaar anders zijn!

Ik denk dat het de eenkennigheids fase is. Hier ook gehad. Dochter is nu 19 weken en er gelukkig nu doorheen. 

Terug
Bovenaan