Baby 4 maanden wil liever niet liggen

<p>Hoi! <br /><br /></p><p>wij hebben een heel eigenwijs maar ontzettend sterk meisje van 4 maanden die alles wil zien en meemaken. <br />na een heftige en vooral huilerige start begint ze nu eindelijk haar wereldje te ontdekken. <br /><br /></p><p>probleem is... ze is ontzettend sterk en wil staan en zitten.  Ze staat soms al bijna zelfstandig aan 1 vinger ... ik weet dat dit niet wenselijk is maar ze wordt er blij van. <br />Vaak als we haar horizontaal liggen begint ze te huilen...! We proberen van alles.:: Speelmat haar zelf bezig houden maar vaak duurt dit gewoon niet lang en raakt ze verveeld. Nu lees ik overal dat je dit niet moet stimuleren maar wat als ze gewoon liever niet ligt? <br /><br /></p><p>ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die hetzelfde “probleem” ervaren? En hoe op te lossen of gewoon maar accepteren? </p>

Hoi! Wat een herkenbaar verhaal zeg! Ook een huilerige en onrustige start. Fysiek heel onrustige baby die eerst ook weinig sliep. Nu slaapt hij beter, huilt minder en lacht heel veel. Hij wil alles zien en meemaken, vooral zitten. Houdt zijn fles al zelf vast. Hij zit heel stevig en kijkt lekker rond, maar in de box is het binnen 10 minuten niet meer leuk. Op zn buik vindt hij ook niet leuk, dus rolt dan bv weer helemaal nog niet. Sowieso is hij vrij temperamentvol te noemen, duidelijk willetje. De kinderwagenbak hebben we ingewisseld voor de maxicosi, zodat hij meer kan kijken. Maandag wordt hij 4 maanden. 

Onze dochter was ook al snel heel sterk en vond het ook leuk om te staan. Dit deden we dan ook gewoon af en toe. Ik wist niet eens dat je dat niet zou moeten doen.. En onze dochter is nu 3.5 en alles gaat prima ?
Ik zou gewoon lekker je kindje volgen. Sommige zijn sneller dan andere. 
Is een wipstoeltje misschien een idee?

Hier nog zo’n eigenwijs sterk meisje. Ik kreeg van CB te horen dat staan ook echt wordt afgeraden ivm ontwikkeling van voetjes/beentjes, nog los van de nog zwakke ruggetjes. Ik probeer het dan ook niet meer dan 5 minuutjes per dag te doen, als ze op schoot gaat slaan (doet ze vaak), pak ik haar onder haar bibs vast. Wat bij ons wel gaat, is op haar buik liggen. Daar rolt ze zelf ook heen, maar in de box is het snel klaar. Op de grond gaat het beter, maar liefst is ze er echt ‘bij’, dus ik leg haar geregeld op ons (grote) aanrecht of naast me op tafel als ik even zit te werken. Wel altijd zo dat ze er niet in een keer af kan rollen en als ik opsta/wegloop moet ze mee. Scheelt hier wel heel veel frustratie. Ook in het kuipje van de tripptrapp gaat het aardig, zeker als ze voorzien is van speelgoed dat haar mond in kan. Vrees alleen dat ze snel gaat kruipen, ze is 4,5 maand en doet enorm hard haar best voorruit te komen, wat overigens nog voor geen meter gaat?. 

Hier ook een dochter van 4 maanden die niet wil liggen, behalve als ze slaapt. De kinderwagenbak heb ik vervangen voor het zitje. Kan nu eindelijk lekker wandelen met haar. De draagzak vind ze ook fantastisch. Ze zit het liefst heel dr dag rechtop. Dus als ze op schoot zit, zit ze half onderuit, om toch die rug een beetje te ontlasten. En hier ook een flink temperament ? ach ja, volg je kindje gewoon dan komt het echt wel goed

Hier ongeveer hetzelfde. Onze dochter wil op schoot alleen zitten, liggende houding ho maar. In de box of op de bank gaat wel. Zeker als we naast haar zitten dan kan ze ons of de tv zien en dan amuseert ze zich prima. Hier is trouwens Sophie de giraffe een hit!

Terug
Bovenaan