Baby 4 maanden wilt niet in eigen bedje slapen.

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p>mijn zoontje is bijna 4 maanden oud. Ik geef volledig live borstvoeding. Sinds de geboorte slaapt mijn zoontje alleen bij mij in de draagdoek, op de arm of naast mij in bed. Ik vind/ vond dit geen probleem, ik vind dit ook heel natuurlijk. Alleen nu gaat mijn zoontje over een maand naar een gastouder en het bureau gaf al aan dat een ritme en het zelfstandig inslapen wel handig zouden zijn. Nu ben ik hier 2 weken mee bezig om hem te "leren" in zijn eigen bedje te slapen zonder borst en zonder huilen dus ik blijf er bij en troost hem zodra hij huilt. Maar eigenlijk nog weinig succes. Wie o wie heeft tips? Alvast bedankt!</p>

<p>Hallo,</p><p>Misschien is het een idee om bijvoorbeeld bij hem te blijven zitten naast zijn bed als je hem in zijn eigen bed legt dat hij toch voelt dat je er bent. Hij is natuurlijk zo gehecht aan jou en wil het liefste alleen maar bij jou zijn. Het is logisch dat hij het eng vind ineens alleen zonder zijn moeder. Ik zou dit herhalen telkens en echt wachten tot hij in slaap valt. Ik had dit ook met mijn zoontje toen ik nog bv gaf inmiddels is hij 11 maanden. Je moet wel echt volhouden om hem te leren ook minder afhankelijk te worden van jou.</p><p>Gr.</p>

kan de gast ouder ook drage?
dan is het geen probleem
het kan ook zij dat als jouw kleine daar is het geen probleem.is hij ruikt jouw niet

Goedemorgen, ik heb een mannetje van 3 maanden en die wil overdag ook nergens anders slapen dan in de draagzak. Ik ben ondertussen weer aan het werk en mijn kleine gaar 3 middagen naar de dagopvang.

Ik maakte me er ook druk om dat hij alleen maar in de draagzak wou slapen maar wat blijkt nou, hij doet het daar super. Ze leggen hem weg, hij huilt even en valt in slaap.. Wie weet werkt het voor jullie net zo.

Bedankt voor jullie reacties. Mijn zoontje is gaan wennen bij de opvang en de gastouder wilt hem in slaap wiegen. Ze heeft hem daarna zelfs kunnen overleggen :).

Ik ben inderdaad nu met mijn zoontje aan het oefenen zonder borst in slaap te laten vallen. Nu nog op zijn kamer op de schommelstoel en wil het later proberen in zijn bedje stap voor stap :).

Terug
Bovenaan