Baby 4 maanden

<p>Ik was benieuwd wat jullie als eerste oefenhapjes deden? Groente of fruit? </p><p>Vaak hoor ik wortelen maar doe je die koken en daarna opwarmen, geef je het koud of doe je een potje? </p><p>Alvast bedankt voor de reacties</p>

Meningen zijn erover verdeeld. Ze zeggen dat je het beste kunt beginnen met groente, zodat ze de bittere smaken leren waarderen. Het zoete van het fruit listen ze toch wel. Wij mochten meteen met allebei beginnen, dus geven sochtends fruit en eind middag groenten.wortelen doe ik koken van te voren, dan pureren en invriezen. Als ik het nijn zoontje geef, haal ik het sochtends uit de vriezer en warm het op tegen de tijd dat ik het hem geef. Zo doe ik het met alle groente.Fruit doe ik soms prakken, soms raspen, soms pureren. Ligt aan het soort fruit en waar ikzelf zin in heb. Vanochtend heb ik geraspte peer gegeven.Gisteren geprakte banaan met een heel klein beetje pindakaas erdoor. Vind hij heerlijk!

Kindjes die begonnen zijn met groenten ipv fruit eten op latere leeftijd makkelijker groenten. Ik ben begonnen met verschillende soorten gekookte groenten, gepureerd of heel goed geprakt en enkelvoudige smaken. Goed opwarmen en af laten koelen tot het lauw is. 

Mijn zoontje is ook (bijna) 4 maanden en ik ga vanavond voor het eerst een hapje geven: wortels. Heb ze eerst gekookt, daarna gepureerd en in een ijsblokjesvorm ingevroren.Ben heel benieuwd hoe hij reageert. Vind hij het niets wacht ik denk nog een paar dagen en dan weer proberen. Vind hij het wel iets krijgt hij nog 2 dagen wortels en daarna broccoli. Aten wij gisteren dus iets extra genaakt en gelijk gepureerd en ingevroren. Ben zo benieuwd! ?

Ik ben begonnen met groente en vrij snel fruit. Groente als zoete aardappel, wortel, sperziebonen, doperwten vielen hier erg in de smaak. Ik heb de philips stoom blender aangeschaft. Kost wat (zijn ook op marktplaats te koop), maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard aangezien ik nog steeds zelf zijn hapjes maak. Veel plezier, want ik vond het wel onwijs leuk om mee te beginnen ?

Hier begonnen met groente. Maar of ze daardoor groente beter eten, nou hier niet haha.Ik kookte of stoomde het en daarna pureren en in de vriezer. Als het uit de vriezer komt goed verhitten en laten afkoelen tot een eetbare temperatuur. Veel plezier!

Ik ga dan voor de wortel.... ben benieuwd!!! Ze mogen vanaf 4 maanden ook pap, begonnen jullie daar ook meteen mee? Of is dat teveel voor hun darmpjes groente proberen en pap??

Bouw het stap voor stap op zodat de darmpjes eraan kunnen wennen. Met 4 maanden kun je ook pap kunnen maken met rijstebloem. Zelfs de pap met granen vanaf 6 maanden zou kunnen als je de hoeveelheid maar echt klein houdt. De darmpjes moeten rustig aan wennen aan de vezels. Mijn dochtertje is nu ruim 6 masnden en krijgt nog geen pap. Helaas, want ze krijgt nog borstvoeding en pap maken met borstvoeding is nogal een uitdaging. Als ze op de kunstvoeding had gezeten had ze het al gehad. En starten met groenten geeft natuurlijk geen garantie op goede groenten eters, maar gemiddeld helpt het wel.

Terug
Bovenaan