Baby 4 mnd wordt schreeuwend wakker

<p>Hoi! </p><p>Onze baby van bijna 5 maanden sliep voorheen altijd door. Sinds een paar weken wordt ze nu elke nacht wakker en het wordt eigenlijk steeds vaker. Het begon met 1 keer wakker worden, hier zijn we maar een extra voeding gaan geven. Tegenwoordig wordt ze bijna elk uur 'wakker', tenminste: ze geeft een paar harde krijsen, wij stoppen de speen erin en dan slaapt ze door. Soms lijkt ze niet eens wakker te zijn. Ongeveer 2 keer in de nacht werkt het ook niet: dan blijft ze doorschreeuwen totdat we haar een fles geven. Haar huiltje/schreeuwen is niet het huiltje dat ze honger heeft, maar ik weet ook niet wat het wel is. Het voelt soms alsof we de flessen geven om haar stil te krijgen in plaats van dat ze echt honger heeft. </p><p>Nu drinkt ze de afgelopen week ook erg slecht, maar voorheen dronk ze goed. Ik twijfel nu heel erg of we wel goed doen aan die twee extra flessen in de nacht geven. Straks gaat ze hier erg aan wennen, voor zover dat niet al gebeurd is.</p><p>Zijn er meer ouders die hier ervaring mee hebben? En wellicht andere oplossingen/ideeën hebben om een baby stil te krijgen in plaats van de fles te geven? Tips zijn meer dan welkom :)</p><p> </p>

Geen fles geven snachts. De nacht is om te slapen. Door een fles te geven leer je haar dat dat mogelijk is en dus zal ze erom blijven vragen. 
als ze wakker wordt, troosten in bed, speen erin en zeggen: snachts slapen we. En weer weglopen. Iedere x weer. Volhouden is de oplossing. 

4 maanden slaap regressie. Een ontwikkeling in de slaap is het.
Zoek maar op. Duurt 6 weken max. Begint tussen de 3 en 5 maanden meestal.
Hier begon het op 3.5 maand en was echt 6 weken HEL. Erna kwam hij weer tot rust. Er aan toe geven is het enige wat je kan, flesje geven is prima, het is een tijdelijk iets. Niet gaan veranderen in je ritme dat maakt het erger. Het komt goed mama! Ineens is het voorbij, let maar op.

Ik sluit me bij Xcy aan. Wij zitten er ook middenin, inmiddels week 5 en het lijkt nu iets beter te gaan. Als ze extra flesje wil, gewoon doen. Zeker ook omdat ze overdag wat minder drinkt. Zielig om haar te laten huilen en blijkbaar heeft ze het even nodig. Heel veel kindjes willen ineens weer een nacht voeding als ze in een regressie zitten, hier kwam mijn dochter ook ineens weer om half vijf terwijl dat heel lang niet zo was. Het is een fase ;) gaat echt weer voorbij! 

Die van mij is nu iedere nacht rond 2 uur wakker en vertelt hele verhalen. Daarna meestal rond 5 uur weer. Ik neem hem dan gewoon bij me in bed en dan slaapt hij uiteindelijk weer verder. 

Terug
Bovenaan