Baby 4 weken drinkt veel te weinig..

Hi.
4 weken geleden zijn wij voor de 2 e keer trotse ouders geworden van onze dochter.
Vanaf het begint dronk ze al slecht. Aan de borst was aanhappen een drama en aangepapt blijven ook. Ze nam veel lucht mee naar binnen en daardoor dus veel buikpijn. Met pijn in mij hart besloten over te gaan op fles voeding ( gelijk Pepti gegeven omdat mijn zoon ook koemelk allergie had en we dezelfde symptomen bij onze dochter zien ). Ook zijn op aanraden van de lactatiekundige har tongriempje en lip bandje gelaserd… dit heeft jammer genoeg niet geholpen . Ook de fles drinkt ze heel onrustig en krijg ik er met heel veel moeite max 50cc in. Als ik meer probeer te geven spuugd ze het met
Golven er weer uit.. ook komt het vaak voor dat ze maar 20 cc drinkt.. ze komt ook maar weinig tot niks aan. Morgen moet ik extra wegen bij het Cb.

Het maakt me zo onzeker. Ik maak me echt zorgen..

Er zijn dagen dat ze niet meer dan 300 ml binnen krijgt op een dag..
Tijdens en een uur na de voeding is ze vaak ontroostbaar aan het huilen. Ze lijkt er enorm last van te hebben. ( lucht, darmen, zuur?)

Ik zie even door de bomen het bos niet meer..

Wat een zorgen en wat een stress zal dit je geven. Je wilt niets liever dan je kind blij en tevreden zien en je hoofd blijft zeggen: ze drinkt niet genoeg wat kan ik doen. Helaas heb ik geen tip voor je , want ben hier niet mee bekend.., maar wil je wel meegeven dat je het goed doet. Je wilt het beste voor je kind en zo te horen doe je er al alles aan. Heb je in de kraamweek hier geen tips voor gekregen als het drinken toen al moeizaam ging? Of zou die Johannes broodpitmeel helpen dat de melk wat zwaarder op de maag ligt en daarmee niet uitgespuugd word.

Je doet het goed mommy!♡ sterkte

Ik heb ook niet echt tips of advies, hoop dat het CB dat heeft.
Maar wat hierboven wordt gezegd...mee eens.
Je doet het goed. Je doet wat je kan en je doet je best om voor je kleine meid te zorgen. Je zoekt hulp, dat is al een hele stap.
Je bent een goede mama.
Betreft je kleine meid...komt goed. Linksom of rechtsom.
Wellicht wat vaker kleinere flesjes? Misschien dat ze dat beter aan kan? Maar een idee, wellicht al geprobeerd.
Sterkte! Je kan het! Het komt goed!

Bedankt voor de lieve woorden
Voel me zo machteloos. Ik heb de lactatie kundige laten komen, de pre verbale logopedist al laten komen, verschillende flessen geprobeerd . Verschillende houdingen .. niks lijkt te werken . Johannesbroodpitmeel ook geprobeerd maar dat blijft hangen in de fles waardoor hij verstopt en mijn dochter enorm gefrustreerd raakt en gelijk volledig de rest weigert. Het liefst word ik morgen gewoon doorgestuurd naar een kinderarts en kunnen we een oorzaak vinden. Ik weet niet hoelang ik dit
Kan vol houden .

Jeetje, heftig voor je kleintje en voor jullie zo! Zo lastig uitzoeken wat er dan aan de hand kan zijn he.

Miss dat je ook nog kan proberen te kijken naar of het (verborgen) reflux kan zijn? Ons kleintje had in het begin ook heel veel last van maagzuur wat hij soms terugslikte of juist uitspuugde tijdens de fles of een paar uur later nog zelfs, maar door andere voeding en alles omhooghouden wat omhoog kan zoals co-sleeper en ledikant gaat het nu een stuk beter.
Wij hebben goede ervaringen met Hero nutrasense comfort, maar miss voor jullie niet geschikt als je ook koemelkallergie vermoed.

Veel succes en hopelijk voelt jullie kleintje zich snel een stuk beter!

Snap je angst, frustratie, noodkreet/ hulpvraag. Wat moet jij met je handen in het haar zitten als je al deze hulpdiensten al ingeschakeld hebt. Blijkbaar heeft dit niet het juiste effect. Het enige wat ik me nog kan bedenken is naar kinderarts idd. Mogelijk via spoed via huisarts. Het lijkt bijna gevaarlijk als je kind zo slecht drinkt.. ze zou mogelijk bijgevoed kunnen worden met sondevoeding en hopelijk dat ze met een "volle maag" goed kan leren uit een fles te drinken.

Maar je gaat dit volhouden en komt hier doorheen! JE KUNT HET, ÉCHT! Zelfs als je denkt dat je echt niet meet kunt.. kun je nog veel verder. Jou me-tijd komt nog. Sterkte♡♡

Hier deels herkenning. Onze kindje van 6 weken drinkt ook veel te weinig. Wij hebben ook een afspraak bij consultatiebureau voor een extra weegmoment. Wanneer ze goed groeit mag ze deze hoeveelheid blijven drinken en anders is het advies om over te gaan op andere voeding wat meer calorieën bevat. Ze hoeft dan niet meer te drinken, maar blijft hopelijk dan wel goed groeien. Ik durf alleen niet te zeggen hoe dit heette.

Hoi hoi
Wat herkenbaar!! Mijn zoontje dronk ook zo slecht en weigerde en werd zelfs boos van de borst en fles. Hij had ook geen koemelkallergie lipbandje tongriempje enz en we hebben zoveel flessen en spenen geprobeerd.. op gegeven moment gaf ik de fles alstie bijna sliep bii mii in de draagdoek en zo nkreegtie voldoende binnen en direct gestart mer hapjes toen het mocht. Ik weet zeker dat het verborgen reflux was maar ik werd gewoon weggestuurd en kreeg geen hulp van arts helaas. Hij was voor zn 1e jaar van alle flessen af en ik gaf hem dan geitenyoghurt voor zn zuivel. Je moet wat...

Nu begon me dochter in de kraamweek ook te smekken enz. Dus ik kreeg gelijk paniek.. die periode met mn zoontje was echt traumatisch. Ik kreeg de tip van een homeopaat om in ieder flesje 1 tabletje schussler celzout nummer 9 te doen (natrium phoshoricum) dit gaat zuurbranden tegen. En het werkt fantastisch! Mn vriendun dr zoontje spuugde hele golven en iis het ook gaan doen.. en het spugen stopte! Misschien heb je er ook wat aan.. tis maar een tip.. sommigen willen niks met homeopathie te maken hebben... maar mocht je ervoor open staan..
Het kan absoluut geen kwaad!

Sterkte!

Terug
Bovenaan