Baby 4 weken geeft helft fles terug help

<p>Help moeders help </p><p>Mijn baby van 1 maand geeft elke keer erg veel van zijn fles terug.</p><p>De ene dag gaat het goed, en de andere dag komt er van elke fles na het boertje een hoop terug. </p><p>Je hoort het naar boven klappen en soms weet hij het door te slikken. </p><p>Alles staat al omhoog kwa wieg bed etc.. We boeren extra vaak en doen rustig met hem, maar het helpt weinig. </p><p>Heeft iemand tips?</p><p>Wat moet ik hem nou in vredesnaam nog aanbieden kwa cc.. Want de helft komt eruit en dan heeft hij weer eerder honger en dan wil die extra en dan drinkt hij het weer niet op.</p><p>Help me.. Ik ben zo verdrietig... Het is zo zielig voor hem. </p>
 
Heel herkenbaar. Mijn zoontje gaf ook erg veel terug, tot wel 3.5 uur na de voeding nog. Inderdaad ook extra boeren en bedje omhoog, maae hielp niks. Wij zijn 2 weken geleden overgestapt van normale voeding naar Nutrilon AR en het spugen is sindsdien met ongeveer 90% afgenomen. Hij geeft nu heel af en toe een 'normaal' mondje terug.. qua hoeveelheid wat je hem moet geven vind ik lastig aangezien mijn zoontje niet eerder kwam voor de fles ongeacht wat hij eruit gooide. 
 
 Bedankt voor de tip. 
Ben je in 1x overgestapt of moet je dat afbouwen?
Denk dat ik dat morgen maar eens ga aanschaffen. Maar dat is geen dikkere voeding toch? Want dan ben ik weer bang voor de ontlasting haha... Het is wat hé.. Baby's hahahaha
 
 
 Bedankt voor de tip. 
Ben je in 1x overgestapt of moet je dat afbouwen?
Denk dat ik dat morgen maar eens ga aanschaffen. Maar dat is geen dikkere voeding toch? Want dan ben ik weer bang voor de ontlasting haha... Het is wat hé.. Baby's hahahaha
 
 
Ik ben in 1x overgestapt. Het is wel wat dikkere voeding omdat er johannesbroodpitmeel in zit. Je kunt ook zelf reguliere voeding indikken met johannesbroodpitmeel, maar ik was bang dat ik het dan te dik zou maken.
Bij ons is de overgang heel goed gegaan qua ontlasting, zijn darmen hebben meer moeite gehad met de overgang van borst naar flesvoeding. Hij heeft nu wel stevigere ontlasting, maar het komt er in ieder geval uit haha.. 
Ik ben blij dat we zijn overgestapt, hadden we achteraf gezien eerder moeten doen. 
 
Hoeveel geef je?

In principe is de maaginhoud van een baby van 4wkn nog geen 80-100ml. Ze hebben meer baat bij vaak kleine beetjes (bij borstvoeding is 10-12x voeden niet bijzonder op deze leeftijd, dat geeft dus wel aan hoe het 'in de natuur' geregeld is met kleine beetjes vs grote beetjes :)).
Misschien proberen om vaker kleine flesjes te geven? 
 
Terug
Bovenaan