Baby 4 weken onverzadigbaar

<p>Hoi,</p><p>Ik zoek even wat advies. Ik heb een zoon van 4 weken nu. Sinds een week of 2 zijn we aan het vechten met de voedingen.</p><p>Hij komt vaak elke 2 1/2 - 3 uur en zit op 150+5 hiermee zou hij dus voldoende moeten hebben aan 5 voedingen. Maar vaak na 2 uur begint het krijsen al. We gebruiken nutrilon 1 en forte (zijn de forte aan het opbouwen en de normale afbouwen 3 forte 2 normaal) maar hij is nog steeds totaal niet verzadigd en wilt dus heel snel weer een flesje. Daarnaast gebruiken we johannes brood pit meel omdat hij gulzig drinkt en door het te dun was hij letterlijk halve voedingen eruit projectielt. Hij zit dus minimaal op 7-8 voedingen. Voor krampjes hebben we druppels.</p><p>Hij wilt overigens ook niet alleen liggen het gaat een paar minuten goed en dan krijst hij alweer en doet dit ook snachts. Hij slaapt alleen maar bij me en met geluk een uurtje in de wieg. Ik kan dus echt niks en loop zowat de hele dag met een baby op de arm of slapend of krijsend nooit is gewoon rustig wakker...</p><p>Wel moet ik vermelden dat hij de eerste week van zijn leven in het zkh heeft gelegen met een infectie en lage saturatie. Hier hadden ze hem voor de longen dus veel op zijn buik en zij liggen. Maar echt de eerste 2 weken was er niks aan de hand..</p><p>Het huilen is vaak ook ontroostbaar tot er een flesje komt of hij valt in slaap en opeens weer wakker en krijsen en hij klaagt dan echt mega.</p><p>Ook zat ik te denken aan een koemelk allergie als ik kijk naar de verschijnselen.</p><p>Ik ben een beetje radeloos. Ik heb al contact gehad met het CB en die hebben vrij weinig advies. Morgen moeten we er voor het eerst naartoe en wil dit sowieso bespreekbaar maken maar heb weinig vertrouwen in het CB.</p><p>Wat denken jullie of heb en jullie nog advies? Tor zover heb ik het idee dat de forte geen ene **** doet voor zijn verzadigheid.</p>
 
Als je kindje spuugt zijn veel kleine voedingen fijn. Sowieso vind ik 5 voedingen voor een kind van 4 weken weinig, mag dan echt nog wel 8-12 voedingen zijn. 7-8 voedingen is dus echt niet zoveel. Probeer hem eens wat kleinere flesjes te geven. Kies daarbij voor de kleinste apen (prematuur bijvoorbeeld) en houd je zoontje zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk. Zo moet hij meer moeite doen en duurt het langer voordat de fles leeg is. Het gevoel van verzadiging komt pas na een minuut of 20, dus als hij te snel drinkt lijkt hij nog hongerig. Ook kan hij zo zijn zuigbehoefte voldoen.
 
Dat is het hem juist zijn voedingen duren gemiddeld 30 min of langer dus dat gevoel moet ie wel krijgen. en rechtop gaat hij klagen en laat ie dus vacuum los en dan gaat hij weer huilen. Het CB zei dus dat ik gewoon 150+5 moest aanbieden met speen 2 want hin hoefde er maar 15/20 min over te doen. Ik ben zelf kraamzorg en ik heb altijd geleerd dat 30 min mooi is dus ik vind dit heel apart maja mijn kennis stopt na de kraamweek zeg maar dus ja. Maar goed dit kwam er dus nog sneller uit 5x tussendoor boeren. En sinds de johannes brood pitmeel nog maar 2x en drinkt hij wat rustiger maar soms krijgt hij het niet uit de speen (2 heb 3 geprobeerd gaat te snel) en dan raakt hij weer overstuur. Slaat en klaagt tijdens het drinken
 
Hoi Feyre,
Als je vermoed dat er iets aan de hand is bijvoorbeeld refluxziekte of koemelkeiwitallergie, raad ik je aan om een afspraak te maken bij de huisarts. 
Ik herken onze zoon in de symptomen die jij ook beschrijft. Hij is nu 10 weken en heeft nu 1,5 week Nexium (maagzuurremmer). Dit gaf al wel wat verbetering maar nog niet zoals het hoort. Nu sinds donderdag begonnen met Nutrilon Pepti en dat lijkt tot nu toe een goede combi te zijn. Onze huisarts vermoed dat hij beide dus heeft. Heel veel sterkte! En als je het even niet trekt vraag mensen om even op te passen en pak de hulp aan die mensen aanbieden.
 
Hoi Feyre,
Wat vervelend dat het zo lastig gaat met het voeden van je zoontje! Hopelijk vinden jullie snel een goede oplossing.
Geen idee of je me nog kent, maar we hebben samen heel wat maandjes gekletst in de NOD topics. Dat is ook de reden dat ik nu reageer. Wat gaaf dat je zwanger bent geworden en dat je nu een mooie zoon hebt! Van harte gefeliciteerd! Ik mag ook eindelijk goed nieuws melden. Ben nu 8 weken zwanger van ons wondertje! Tis natuurlijk nog wel spannend. Volgende week hebben we de eerste echo. Tot die tijd is het nog eventjes duimen draaien!
Groetjes en liefs!
 
Als je baby spuugt dan is het niet gek toch dat hij meer trek heeft. Gewoon voeden op verzoek. Speen 3 is vanaf/rond de 6 maanden. 
150+5 en dan ook nog eens johannesbroodpitmeel erbij doen is te gek hoor!! Hij is nog ZO klein. Dat kunnen die darmpjes toch niet aan lijkt me. Arm mannetje. 
Babies zo klein kennen nog geen dag en nacht ritme en dat vaak bij jou of partner willen zijn hoort erbij. Dit word ook wel het 4e trimester genoemd. Zo lang in de buik en dan ineens alleen in een box of wiegje, ingebakerd of niet, dat is voor zo een kleintje gewoon heel gek. 
Wie zegt dat als hij huilt hij gelijk een voeding moet? Misschien wilt hij extra geknuffeld worden, zit er een boertje dwars of een krampje. 
 
 
Mijn dochter leek ook onverzadigbaar en dronk in 10 min soms met ietsje meer rechtop laten zitten en boertje tussendoor, 15 min. Groei en lengte zijn prima. Dus laat je niet gek maken door anderen als die zeggen dat je kind teveel krijgt. Het komt allemaal goed. Afspraak bij de huisarts wat reeds genoemd is, is heel fijn. En het consultatie bureau kan ook thuis langskomen als je veel vragen en zorgen hebt. Dan komt er een JV langs bijvoorbeeld 
 
PippaLotta ik herinner je me nog zeker! Wat fijn dat je nu zelf ook in verwachting bent! Gefeliciteerd. 
Ik ben toen van het forum gegaan omdat ik er tevwwl mee bezig was. Moeat even rust voor mezelf. Heb later nog wel gekeken op het forum maar kon jullie niet meer terug vinden.
Majom dank je voor de tip. Ik heb een lijst gemaakt voor het CB morgen. Zien war hun adviseren (ben huiverig over CB) Sta ik er niet achter bel ik zeker de HA
 
Kinderen die last hebben van reflux vragen vaak om meer voedingen. Dit is niet zo zeer dat ze echt voeding willen, maar door drinken het brandende gevoel van de slokdarm weggaat. Persoonlijk klinken mij die flessen echt als mega in de oren, maar ik heb altijd bv gegeven en dan bij opvang max 120ml. Dat is dan sowieso anders. Ik zou er geen johannesbroodpitmeel door doen. Als reflux t probleem is, komt t nu wel nog,op, zonder dat hij het gelijk kan uitspugen. Waardoor het zuur dan 2x langs zijn slokdarm moet. Een bezoekje aan een goede osteopaat kan daarin ook helpen. 
Veel bij je willen zijn is helemaal normaal. Voor jezelf kan het lastig zijn, want dan kan je minder dingen doen. Misschien is een ergonomische draagzak of draagdoek dan wel een oplossing?
 
 
Terug
Bovenaan