Baby 4mnd pruimen?

<p>Hey, mijn dochtertje heeft sinds 1 week een nieuwe voeding. We geven nu geitenmelk. Sindsdien heeft ze last van harde ontlasting die moeizaam gaat. Maar ze heeft nu de magische hapjes leeftijd van 4 maanden bereikt! Ik dacht misschien kan ik haar een pruimen hapje geven, alleen kan ik hier niet echt iets over vinden op internet. Wat vinden jullie, doen of niet doen? ik weet dat het normaal is dat poepen nu moeizaam gaat maar hoopte dat ik dr met pruimen een beetje kan helpen</p>

Onze dochter poepte ook lastig rond die leeftijd. Ik maakt voor haar fruithapjes met banaan en pruimen. (Banaan soms denken mensen dat het juist stoppend werkt, maar zit vol vezels.) Misschien een heel klein beetje roosvicee laxo geven? Ik weet zo niet vanaf welke leeftijd kindjes dat mogen hebben. 

Ik heb een keertje een sinaasappel uitgeperst en een beetje van het sap door zijn flesje gedaan. Werkte als een tierelier!Een tip: even door de zeef halen, aangezien de vliesjes anders voor het gaatje van de speen komen en dat kan zeer frustrerend zijn als je kleine er niks uit krijgt haha ??Maar pruimen kun je zeker ook geven.

Als je echt net begint met hapjes zou ik nog heel even wachten. De darmpjes moeten nog wennen aan vaste voeding. Ik zit ook net in de hapjesfase met mijn zoontje en lees overal dat je beter kunt beginnen met hele zachte smaken zoals banaan. Misschien dat het beginnen met vaste voeding alleen al zorgt voor ontlasting, zitten veel vezels in.. Je kunt ook een papfles proberen vanaf 4 maanden, dat zou ook kunnen werken.. 

Terug
Bovenaan