Baby 5,5 maand poept weinig (BV)

<p>Hallo,</p><p style="text-align: left;">mijn zoontje van 5,5 maand poept sinds anderhalve maand nog maar 1 x per week. Eerder poepte hij elke dag maar dit is toen ineens veranderd. Hij krijgt volledig borstvoeding en sinds 2 weken ook oefenhapjes (gepureerde groenten) maar dat is niet de oorzaak want het is daarvoor al begonnen. Het CB zegt dat het niets is om je zorgen over te maken, hij is verder ook vrolijk drinkt, eet en plast goed. Alleen ik vind het zo zielig dat hij van de harde keuteltjes heeft, hij huilt tijdens het poepen en zijn anus wordt vuurrood. </p><p>Heeft iemand een tip hoe ik die poep een beetje zacht kan houden? Ik zat te denken of ik niet iets qua voeding kan doen wat een beetje stimuleert.. of iets met olijfolie door zijn hapjes ofzo..? Iemand ervaring/tips? </p>

Je zou Roosvicee Laxo kunnen proberen of lactulose. Wel in overleg met de HA of het CB. Ik heb altijd begrepen dat een BV-baby 10x per dag tot 1x in de 10 dagen kan poepen. Mijn dochter krijgt ook volledige BV en dat heeft ook een keer 8 dagen geduurd. Uiteindelijk had ik daar meer last van dan zij (qua zorgen) gelukkig. Maar het hoort niet hard te zijn. Lactulose zorgt ervoor dat de ontlasting zacht wordt. 
Veel succes!

Mijn zoontje gebruikt ook lactulose op recept van de huisarts. Rond de 6 maanden kreeg hij, dan wel icm vaste voeding naast de bv, lastige ontlasting. Vaak ook een week niet, terwijl hij het er voor zeker iedere dag deed. Zijn begonnen met 's ochtends en 's avonds een babylepeltje lactulose en geven het met 8 maanden nog steeds 1x per dag om het iets zachter te houden anders krijgt hij ook echt last. Als het verbeterd kun je het langzaam afbouwen. Morgen even de huisarts contacten ?

Onze zoon poepte met volledige BV eens in de 8 dagen. Dat was normaal voor hem. Toen we overgingen op vaste hapjes heeft het even geduurd voor het weer zacht werd, de darmen moeten er namelijk aan wennen dat de groentehapjes een andere consistentie hebben en dat ze die anders moeten afbreken. Bij ons heeft het een paar weken geduurd en toen werd de ontlasting weer zachter. Ik zou eventueel even de HA bellen voor advies.

Hallo, mijn dochter poepte met bv ook weinig. Soms zat er zelfs 12 dagen tussen. Wij kregen als tip van het cb om de vitamine d op oliebasis te gaan geven (vaak is dit op waterbasis) van davitamon heb je dit op oliebasis. Sindsdien gaat het een stuk beter. Wellicht helpt dit bij jou ook en kun je andere laxeermiddelen hiermee voorkomen. 
Succes

Terug
Bovenaan