<p>Mijn baby van 5,5 maand heeft altijd al moeite gehad met slapen. Eerst wilde hij niet in zijn eigen bed. Uiteindelijk is dat toch gelukt, toen hij 3,5 maand was sliep hij al zijn slaapjes in zijn eigen bed. Doorslapen heeft hij nog nooit gedaan (en dat hoeft ook echt nog niet van mij). Maar hij heeft een lange tijd een ritme gehad waarbij hij 3 à 4 uur aan een stuk door sliep. Af en toe was het dan 2 of 5 uur. Langer is hem nog nooit gelukt. Wanneer hij dan wakker wordt heeft hij honger en geef ik hem borstvoeding.</p><p>nu heeft hij sinds twee weken bedacht om ieder uur wakker te worden, alleen van 12 tot 2 slaapt hij 2 uur aan een stuk. Wanneer hij wakker wordt bied ik hem de borst aan en heeft hij ook echt honger. </p><p>Ik hoor overal dat een baby van deze leeftijd die voedingen echt niet meer nodig heeft, maar ik merk aan mijn kleine man dat hij dat toch zeker wel heeft. Zonder voeding gaat hij krijsen en echt niet slapen. Ook heb ik geprobeerd om na de laatste voeding nog een fles kunstvoeding aan te bieden, om te kijken of hij bij mij onvoldoende binnen krijgt. Daar drinkt hij met moeite maximaal 60 ml van en is ook dan weer net zo snel wakker.</p><p>alle ervaringen die ik online lees zijn vooral over baby’s die flesvoeding krijgen en dus een vast ritme hebben, maar aangezien ik voed op verzoek kan ik daar vrij weinig mee. Ik weet dus niet zo goed wat ik hiermee aan moet, of hoe ik ervoor kan zorgen dat hij weer richting de 3 of 4 uur slapen gaat.</p><p>Ook slaapt hij nog steeds bij ons op de kamer, zou het kunnen dat hij op zijn eigen kamer meer rust heeft en langer door gaat slapen? </p><p>Lamg verhaal, maar ik hoop dat iemand dit herkent of misschien wel tips heeft voor mij!</p>