Baby 5.5 maand slaapt niet meer door

<p>Sinds een paar weken, slaapt onze dochter niet meer door in de nacht. Zij is ziek geweest en sindsdien helaas is haar nacht ritme veranderd.</p><p>Rond 20u is Zij lekker aan het slapen, maar na 3,5 tot 4u wordt Zij weer wakker. Ik geef haar dan weer een flesje melk. Zij drinkt deze niet helemaal leeg en valt al vrij snel weer in slaap.</p><p>Dit herhaald zich om ongeveer 4u in de nacht. </p><p>Het toevoegen van rijstebloem aan de fles van 19u werkt niet. Evengoed wordt Zij dan om de 4u wakker.</p><p>Het past denk ik wel in het beeld van slaapregressie want zij heeft ook een enorme sprong gemaakt. </p><p>Wie heeft er tips?</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Accepteren. Dooddoener, maar doorslapen komt en gaat. Dat is wat bedoeld wordt met het is een fase. Het doorslapen komt wel weer, en nu heeft ze duidelijk een andere behoefte.

Bij ons begon de slaapregressie rond de 4,5 maand en doordat ze later ook ziek werd heeft het in totaal wel 6 weken geduurd.

We maakten haar in de periode daarvoor nooit wakker voor een late voeding en lieten haar zelf altijd melden.
Zo sliep ze opgegeven moment van 19.30/20.00 tot 04-05 en dan met een voeding nog zo’n 2 tot 2,5uur door.
Echter tijdens die periode die ik net beschreef sliep ze ongeveer 3 uur aaneengesloten en daarna ieder drie kwartier of anderhalf uur wakker tot de volgende ochtend.. Mega pittig.
Ze is nu bijna 6,5 maand en Íneens werd het weer minder vaak dat ze wakker werd en sinds een week slaapt ze ineens bijna klokje rond iedere nacht zonder voeding ?.

Probeer zo veel mogelijk je kindje te volgen en het ritme niet te veel om te gooien (kan je niet altijd tegenhouden ofcourse) Echt op het moment dat je denkt; ik val om het gaat écht niet meer, kan het ineens over zijn ❤️
Hopelijk gauw weer betere nachten!

Helaas ? het blijft vervelend maar het is zoals het is! Onze kleine heeft van 6 tot 8.5 maand niet doorgeslapen en de afgelopen twee nachten weer wel ?

Ik geef geen rijstebloem of dat soort dingen...en pap wil ze niet ? het is nu eenmaal de natuur dat de kleintjes iets vaker wakker worden dan we zouden willen ? bij ons helpt het om, wanneer ze ontroostbaar is, even een klein flesje melk te geven ☺️ dan slaapt ze weer lekker verder!

Terug
Bovenaan