Baby 5,5 maand wil alleen vast voedsel

Bram is nu 5,5 maand en sinds deze week weigert hij uit de fles te drinken. Het enige wat hij wil is van een lepel eten. Ik maak dus van de flesvoeding maar pap dmv rijstebloem. Ondanks dat het niet zo goed is om zoveel rijstebloem te geven, geeft het consultatie bureau aan dat het wel ok is, omdat er anders te weinig melk/vocht ingaat.
Zijn schema is nu07.00 180 + 6 + 6 rijstebloem10.00 fruithapje (ligt er aan wanneer hij wakker is)12.00 180+6 + 6 rijstebloem16.00 180+6+6 rijstebloem18.00 groenten + aardappel of rijst21.00 180+6 +6 rijstebloem.
Ik wil nu maar iets vroeger overgaan op brood en tussendoortjes om zo de rijstebloem wat te verminderen. Hebben jullie dit ook meegemaakt? Hebben jullie misschien tips en adviezen?
 
Mijn oudste was na 3,5 maand al toe aan vast voedsel en wilde geen fles meer. Heeft zelfs in het ziekenhuis gelegen. Maar later dronk hij hem wel weer. Ik ben met 6 maanden met brood begonnen en gaf hem ook flesjes met water. En liet hem zelf de fles melk beethouden om te drinken. Dat ging beter. Bij de tweede ook een tijd gehad dat hij hem helemaal weigerde. En dat was elke voeding al een strijd. Ik gaf hem vaak een droomvoeding. Dus als hij sliep. Is even wennen maar ging prima.
 
Terug
Bovenaan