Baby 5 maanden, alleen spelen

<p>Ik vraag me af of ik kan verwachten van een baby van 5 maanden dat hij even alleen kan spelen. </p><p>Ik merk dat wanneer ik hem onder de babygym leg, hij zich wel 10 minuten kan vermaken. In de box wisselt dat. Hij jammert als ik niet bij hem ben. </p><p>In een wipstoeltje kan hij langer zitten, omdat hij dan veel om zich heen ziet. </p><p> </p><p>Is dit normaal? Wordt dit vanzelf anders wanneer ze meer kunnen (rollen, kruipen) of moet je er echt aandacht aan besteden? </p>

Quinn is 4 maanden en kan zich soms maar 5 min op het speelkleed vermaken en soms 15 min. Zeer wisselend. Ik leg hem vaak eerst op zijn buik op de grond  waar ik ben. Dat houd hij zo'n 15 min vol en daarna leg ik hem op zn kleed. Eerst mopperen en dan speelt hij .De box gebruik ik alleen voor dutjes. Is bij ons nooit een speelplek geworden. Vind hij niet zo fijn om te spelen lijkt wel. 

Mijn zoontje van 7 maanden kan zich de ene dag prima alleen vermaken (denk aan een uurtje oo het speelkleed spelen), maar hij heeft ook weleens dagen dat hij dat niet kan. Het kan dus per dag verschillen. Het wordt wel met de weken meer merk ik, ook omdat ze steeds meer dingen leuk gaan vinden

Terug
Bovenaan