Baby 5 maanden, alweer kriebels voor een tweede

<p>Hoi allemaal,</p><p>In maart is ons kleine kereltje geboren. D eerste tijd was erg pittig, veel huilen en onrustig. Na een bezoekje aan de osteopaat bleek dat zijn nekje en achterhoofdje vast zat. Nu dat verholpen is, is het een onwijs leuk en makkelijk kind. </p><p>En omdat ik/wij er zo van geniet(en), komen bij ons beide de kriebels voor een tweede. Verloskundige adviseerde om niet binnen een half jaar zwanger te raken, dus dat willen we een beetje aanhouden. </p><p>Zijn er mensen die dit ook hebben? En hoeveel tijd zat er tussen?</p><p> </p>

Hahah nou nog erger heb er eentje van 6 weken en het kriebelt alweer. Verloskundige adviseert inderdaad een half jaar ertussen te houden. Denk dat er voor en nadelen aan het zo snel weer zwanger worden zitten. Maar als jullie er beide achter staan en de situatie ernaar is dan zal ik zeggen gewoon doen! 

Die 6 maanden zijn bijna om toch? ;)
Als jullie het zien zitten, ga er dan voor!!! Ik ben nu 37 weken zwanger en heb een dochter van 1.5 jaar. Precies een jaar na haar geboorte was ik weer zwanger. 
Voor mij geldden die 9 maanden op, 9 maanden af heel erg. Mijn dochter was niet zo'n makkelijke baby en ik moest er de eerste 9 maanden echt niet aan denken om zwanger te zijn. Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. 
Je moet je wel realiseren dat een tweede zwangerschap echt zwaarder is dan een eerste. Ik  heb 2x een prima zwangerschap maar het valt me nu echt veel zwaarder. Je kunt gewoon geen rust meer pakken, alleen als je kindje slaapt. En ga er maar vanuit dat je kindje de komende maanden nog geregeld wakker wordt s nachts, ziek wordt, sprongetjes krijgt etc... dat is best pittig allemaal als je zwanger bent ;)
Daarintegen is het superleuk om 2 kindjes dicht op elkaar te hebben denk ik. Even de tropenjaren doorbijten maar zodra ze 1.5 jaar zijn en kunnen lopen en nog maar 1x per dag slapen, wordt alles zoveel makkelijker!
Succes! :)

Hier ook. Wij hebben een dochtertje van 8 maanden en het kriebelt bij mij ook al even. Toch hebben wij nog niet de stap genomen m ervoor te gaan. 
Wij denken vooral aan de praktische kanten. Als ik nu zwanger zou worden is onze dochter anderhalf dus zou ik een duowagen aan moeten schaffen en een babykamertje. En ons meisje is echt vanaf dag 1 ontzettend makkelijk en ben bang dat ik mezelf teveel werk op de hals ga halen nu ze zelf nog niet zoveel kan. 
Wij hebben nu ingedachten om voor een tweede te gaan zodra ze een jaar is. Over 4 maandjes dus? 
het me iedere dag bezig dus of ik het nog 4 maanden uit kan stellen weet ik niet 

Wij zin voor een 2e kindje bezig en mijn zoontje was 9 maanden nu ondertussen 10.
Het kriebelde bij mij ook al toen die 3 maanden was. En nu eindelijk weer proberen  ??
Leuk een niet al te groot leeftijd  verschil

Zo herkenbaar! Toen mijn eerste paar weken was, wilde ik al gaan voor de tweede! Uiteindelijk toch 8maanden gewacht, want last van bekken gehad en wilde echt even goed herstellen! 
Zwanger zijn is wel een aanslag op je lijf en als je zwanger bent met een kleintje dat je de hele tijd moet dragen dan is dat zwaar! En je zult minder tijd hebben om rustig aan te doen. Zaken als kinderwagen enzo is makkelijk op te lossen, maar een lijf dag nog niet helemaal hersteld is, is wel heftiger.
Ik ben nu zwanger van de derde! Uiteindelijk was de eerste 2jaar en 1 maand toen de tweede kwam (zat nog miskraam tussendoor). Na de tweede ben ik heel actief geweest om weer helemaal fit te worden. Veel sporten. 
Veel succes en plezier!

Zo herkenbaar! Toen mijn eerste paar weken was, wilde ik al gaan voor de tweede! Uiteindelijk toch 8maanden gewacht, want last van bekken gehad en wilde echt even goed herstellen! 
Zwanger zijn is wel een aanslag op je lijf en als je zwanger bent met een kleintje dat je de hele tijd moet dragen dan is dat zwaar! En je zult minder tijd hebben om rustig aan te doen. Zaken als kinderwagen enzo is makkelijk op te lossen, maar een lijf dag nog niet helemaal hersteld is, is wel heftiger.
Ik ben nu zwanger van de derde! Uiteindelijk was de eerste 2jaar en 1 maand toen de tweede kwam (zat nog miskraam tussendoor). Na de tweede ben ik heel actief geweest om weer helemaal fit te worden. Veel sporten. 
Veel succes en plezier!

Terug
Bovenaan