Baby 5 maanden & hapjes

<p>Vraagje!</p><p>Mijn kindje is nu 5 maanden maar wil absoluut nog niks weten van hapjes. Zelfgemaakt, potjes niks is lekker! Hij kijkt mij het eten uit de mond, en heeft niet meer genoeg aan de fles..</p><p>Hij drinkt nu 5 x 180 (6) op een dag en sinds een week is het doorslapen voorbij en word hij rond 5 wakker met gruwelijke honger. Dan geef ik nog een klein flesje van 60 ml, en houd hij t nog ff vol tot 7:00 om dan de dag te beginnen. Dat doorslapen vind ik niet zo'n groot probleem, is natuurlijk fijn maar honger is honger. Maar nu begin ik overdag ook te merken dat hij na de fles nog trek heeft. Ik kan met moeite 3,5 uur tussen de flessen krijgen..</p><p>Hij zit rechtop, hapt netjes maar zodra hij het in zn mond heeft begint hij te kolkhalzen en laat alles lopen.</p><p>3 dagen worteltjes, 3 dagen pompoen, toen maar gekeken of fruit een optie was.. 3 dagen peer, 3 dagen banaan. Maar alles is kokhalzen en spuugen.</p><p>Herkenning? Tips? Haha!</p>
 
Hoi Manon,
En het hem zelf laten proberen via de rapley methode?
Dat kokhals reflex hoort er bij. Dit komt doordat dit reflex nog voor op de tong ligt en door het eten naar achter verschuift.

Volgens mij moeten ze 8 keer iets proeven voordat ze aan de smaak gewend zijn. Heb je het al geprobeerd vaker te geven aan een stuk? Of via je vinger dat hij daar een beetje op sabbelt?
 
Het klopt wat lnoniem zegt over 8 x proeven. Maar er zijn kindjes die wel 15x nodig hebben om te wennen aan een smaak. Na 3x wortels is het dus eigenlijk nog te vroeg om de conclusie te trekken dat hij wortels niet lekker vindt. 
Het voordeel is dat de hapjes die hij nu krijgt om te wennen zijn. Hij heeft het nog niet nodig. Dus gewoon blijven aanbieden en niet pushen. Laat hem zelf naar de lepel komen, laat hem het aanraken, gewoon laten ontdekken en daarna de boel poetsen. 
Ook dat kokhalsreflex moet door het oefenen vanzelf verdwijnen. Mijn zoontje heeft dat ook veel gehad. Mijn dochtertje niet. 
Komt goed, heb geduld, veel geduld.
 
Terug
Bovenaan