Baby 5 maanden continu in kruip houding (ook in bed!)

<p>Hallo! </p><p>Mijn dochter is nooit een goede slaapster geweest maar ik kwam er achter dat ze op haar buik alleen in slaap kon vallen dus ik was de gelukkigste op aarde. Maar wat eerst een beetje woelen en met de billen omhoog komen was (terwijl ze in slaap zou moeten vallen), is inmiddels vollop op handen en knieren wiebelen en vooruit duwen tot ze over haar slaap heen is. Is het niet op haar knieen dan gaat ze over tot op haar tenen staan en hoofd op de grond. Dit is inmiddels echt al weken zo, op haar rug neerleggen is direct zelf omdraaien naar buik dus dat werkt ook niet.</p><p> </p><p>Iemand ervaring hier mee? Gaat het over als ze het kruipen eenmaal onder de knie heeft? In plaats van zelfstandig in slaap vallen zijn we dus weer terug bij mij op de borst, dan slaapt ze namelijk binnen 5 minuten..</p>

[quote quote=10385206]Wij hebben onze dochter telkens omgedraaid en zijn vervolgens blijven zitten tot ze sliep. Soms wat het 3x draaien en soms 10x[/quote]
Er bij blijven doe ik altijd wel, anders komt ze helemaal niet in slaap. Maar telkens omdraaien, ja.. ik heb het ook al geprobeerd.. maar na een uur heb je een chagerijnige baby en ben je er zelf ook wel klaar mee. Vind het echt heel lastig helaas. Zeker omdat ik net zo blij was dat ze zelfstandig in slaap kon vallen

Heel herkenbaar! Vanaf dat moment viel onze dochter op haar zij het beste in slaap dus zijn we haar voortaan zo neer gaan leggen! Soms draait ze nog wel eens op haar buik en gaat dan wiebelen, maar meest valt ze zodra ze op haar zij ligt in slaap!

Kan ze zelf ook weer terug draaien? Ligt ze met of zonder dekens?

Advies pyama slaapzak en lekker laten gaan, de onze werd altijd op de buik wakker. En lag heel schattig met der kontje om hoog en kruiphouding in bed.
Deze houding is ook de houding hoe ze in elkaar gekropen in je buik zaten, geeft geborgenheid. Als ze der hoofd kan draaien en zelf weer op de rug kan, is het eng maat meer een kwestie van loslaten.

Terug
Bovenaan