Baby 5 maanden drinkt om de 3u

Het maakt niet veel uit of andere kindjes het ook doen toch? Die van jou doet dat en als het verder goed gaat, waarom niet? 
Die van mij heeft ook lang wat vaker een flesje gedronken en nog wel lang nachtvoedingen gepakt.
 
Mijn dochters dronken beiden ook lange tijd om de 3 uur. Ik weet niet meer precies tot wanneer, maar ik dacht ook wel tot een maand of 5/6..

Ze dronken gewoon niet meer dan 150cc. Meer ging er écht niet in. Dus hadden ze na 3 uur weer honger, soms ook wel 3.5 a 4 uur. Pas toen ik er eindelijk 180cc in kreeg (rond 5 maanden geloof ik) kon ik het rekken naar 3.5 a 4 uur!

Er zijn baby's van 6 weken die al met gemak 180cc drinken, dat kan dus gewoon maar dat deden mijn kinderen absoluut niet. Het pastte gewoon niet in het buikje, terwijl ze beiden geboren waren met een gewicht boven de 8 pond.

Met 5 a 6 maanden gaf ik wel groente en fruit tussendoor en zo kon ik de voedingen wat rekken. Dus 7.00 voeding, 9.00 fruit en dan de voeding pas rond 10.30/11.00. Als ze goed fruit aten, lukte dit.
 
Mijn kindje is ook 5 maanden. Ik geef borstvoeding, dus niet helemaal vergelijkbaar denk ik (heb me niet verdiept in flesvoeding). Maar op de dagen dat ik niet werk, drinkt hij om de 3 uur. 's Nachts komt hij dan rond 4.00u nog voor een voeding. Ik zit op zo'n 6 voedingen per dag + nog kleine oefenhapjes fruit en groente.

Als hij naar het kdv gaat, drinkt hij daar 2 flessen van 150ml afgekolfde melk en heb ik thuis nog 4 voedingen (nacht, ochtend, namiddag en vroeg in de avond).

Al met al: als je op verzoek voedt (wat met kv ook prima kan), is om de 3 uur volgens mij prima. Belangrijkste is dat je doet waar jullie je goed bij voelen. Elk kindje is anders en heeft iets anders nodig. Laat je vooral niet gek maken door anderen.
 
Hier ook vaker om de 3 uur dan 4 uur, ze is nu bijna 5 maanden. Ze drinkt ook nog relatief kleine flesjes (max 150cc). Groeit goed en ontwikkelt zich goed. Vooral belangrijk om daar naar te kijken denk ik :)
 
Terug
Bovenaan