Baby 5 maanden klaarwakker snachts

<p>Hi allemaal,</p><p>Mijn zoontje van bijna 5 maanden sliep altijd perfect snachts. Hij had altijd nog wel 1 nachtvoeding rond 5 uur maar een paar minuten nadat hij weer in bed lag sliep hij weer. </p><p>Sinds 4 nachten is dit veranderd. Hij komt ineens voor 2 nachtvoedingen en is klaarwakker na die voeding. Hij ligt in bed te blazen en gekke geluidjes te maken. Dit kan wel 2 uur lang aanhouden. Het gekke is, is dat hij wel continu gaapt dus het lijkt alsof hij de slaap niet kan vatten. </p><p>Herkent iemand dit of kan iemand mij alsjeblieft zeggen dat dit een fase is?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Heel herkenbaar! Ons zoontje had dit ook. Wilde niet meer slapen na nachtvoeding en kon zo 2 uur wakker zijn. Nu bijna 6 maanden en slaapt weer als een roosje. Dus even doorbijten maar inderdaad het is een fase;) 

Heeeel herkenbaar! Ook precies hetzelfde, dat hij vroeger nog wel voor een nachtvoeding kwam rond 5-half 6 maar sinds een paar dagen is dat ook veranderd.
Zitten er nu ook middenin. Loopt ie te kletsen na de voeding. Hij wil er ook ineens twee ipv eentje (dan krijst hij het uit en een voeding is het enige dat helpt), maar daarna is hij gewoon klaarwakker. We laten hem vaak maar, we horen hem dan beetje brabbelen en soms begint hij een beetje te jammeren maar daar proberen we zo min mogelijk op in te gaan (tenzij hij echt overstuur raakt natuurlijk). Maar het gaat wel weer over.....
Eerlijk gezegd ben ik erg blij dit te lezen, dat wij niet de enige zijn waarbij dit ineens gebeurt haha. Zie jij ook veel ontwikkelingen bij je kleine? Wij zien wel dat hij (voor ons gevoel) hele sprongen maakt nu. hij rolt nu meer gecontroleerd en probeert zich alle kanten op te bewegen als hij op zn buik ligt (achteruit, vooruit, opzij etc), en is ook steeds mobieler (hij ligt vaak niet meer waar je hem achterliet als je even in de keuken bent en hij in de woonkamer op een kleed ligt bijv). En ook wordt hij steeds meer gefocust op ons als ouders. Dus heb ook ergens het idee dat het te maken heeft met die ontwikkelingen die hij doormaakt.

Fijn om een beetje erkenning te krijgen zeg! Hij is inderdaad een stuk actiever overdag. Druk bezig met omrollen oefenen en ligt vaak een kwartslag gedraait als hoe we hem hebben achtergelaten. Hij is ook heel vocaal, is letterlijk de hele dag bezig met geluiden te produceren, haha. 
Ik twijfel steeds of ik wel moet toegeven aan 2 voedingen maar als ik hem dan hoor jammeren breekt mijn hart en maak ik toch weer een flesje.
Iemand enig idee hoelang zulke nachten aanhouden?.

Terug
Bovenaan