Baby 5 maanden koorts

<p>Hoi iedereen,</p><p>Ik kwam er vandaag achter dat onze kleine van 5 maanden koorts heeft. Hij was de hele dag al wat hangerig en merkte al wat rode vlekjes op zn buikje. Later enorme rode appelwangetjes en uit bed gehaald waarna ik even zijn temp heb gemeten. Eerst was het 37,6 en een uur later 38,2. Nu vraag ik me af hoe vaak ik hem moet opmeten, want hij ligt nu lekker te slapen na een zetpilletje.</p><p>Hij drinkt verder als normaal maar is gewoon niet echt blij, hangerig en erg warm.</p><p>Overigens is het sinds hij naar de opvang gaat om de week raak - word er gek van! ?</p>

Sorry dat ik het zeg maar 38,2 is echt niks voor een klein kind zou ik hem zelfs geen zetpil voor geven mijn zoontje van 2 heeft 2x in de maand 40 graden koorts. Zo lang ze goed blijven drinken en de koorts na een paar dagen weer over is geen zorgen!

Nee het is nog niet veel maar voordat het verder op ging lopen. Hij voelde echt aan als een heet kooltje en hij was de hele dag al aan het jammeren terwijl hij normaal zo blij was. We geven hem ook niet zo snel een zetpil maar leek ons voor nu wel een goeie optie zodat ie ook lekker kan slapen en uitrusten. Normaal heeft hij 36,5 bijv. Ik heb ook altijd een vrij lage lichaamstemperatuur.

36,5 is ook nog normaal maar je moet niet alleen naar de koorts kijken maar ook naar hoe hij verder is en als je aangeeft dat hij normaal veel actiever is heb je er denk ik goed aan gedaan om hem een zetpil te geven zodat hij lekker kan slapen 

Je kindje heeft inderdaad wat  verhoging . 
En ik zou gewoon een zetpilletje geven als jij merkt dat die er last van heeft . Wat je al aangeeft Hij is hangerig huilerig.  Betekend toch wel dat die er last van heeft.  Dan gewoon lekker zetpilletje erin zodat die lekker
kan slapen en snel beter word ?
Ik zou in het  nekje voelen of die het niet te warm heeft of te koud
Zorg dat die goed blijft drinken . Meer kun je niet doen. 
Maak jij je toch zorgen kun je altijd even bellen naar de dokter. misschien ook even na vragen over de vlekjes op zn buik 
En ja de opvang is echt een besmetting bron.
Mijn zoontje is ook om de haverklap verkouden of ziekjes als die daar is geweest☺️?

Misschien de 5e ziekte? Dat heeft mijn zoontje van 2 momenteel. Enorme rode wangen, vlekjes die jeuken. 
Rode wangen kunnen bij ons ook betekenen dat er een tandje moet doorkomen. Daar had hij ook vaak verhoging bij.

Dank voor jullie reacties!
Vandaag was hij alweer lekker vrolijk. Echter wilde hij vanaf half drie niet meer slapen. Bleef maar wakker en lachen en gillen en trappelen (wel op tijd in bedje gelegd). Na een uur maar weer erbij gepakt en ging hij nog keihard lachen in de box. Uiteindelijk heb ik hem maar in badje gedaan om lekker te ontspannen en daarna de volgende fles. Viel hij natuurlijk in slaap. Dus ik even 10 minuten nog overeind gehouden maar werd hij wakker van de bel. Wilde toen nog steeds niet slapen en uiteindlijk keihard krijsen waarna we hem een uur hebben moeten sussen. Op den duur viel hij tegen me in slaap in zn Pacco doek en heb ik hem al slapend in bed kunnen leggen. ?
Hij kreeg ook weer tegen het einde van de middag rode wangen. Misschien toch tandjes, maar kan dat maar niet voelen of goed zien (ik krijg nooit zn lip naar beneden, steekt altijd meteen zn tong eruit ?)

Dat zou ook heel goed kunnen dat de koorts door doorkomende tandje komt. Kan je iets zien als hij de borst of fles krijgt? Meestal komen de onder tandjes het eerst door

Terug
Bovenaan