Baby 5 maanden krijst paar uur bij opa’s en oma’s

<p>Help ik weet niet meer wat ik moet doen.</p><p>Mijn kleine meisje is 5 maandjes. Sinds 1 september ben ik weer aan het werk op maandag woensdag en vrijdag. Maandag en woensdag is ze bij me moeder en schoonouders en vrijdag is het papa dag. Elke dag heb ik een hartstikke vrolijke baby behalve als de opa’s en oma’s oppassen dan is het letterlijk 7 uur schreeuwen tot dat ik terug ben van werken en is dan gelijk stil een helemaal uitgeput. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Zodra ik haar aan iemand anders geeft raakt ze gelijk in paniek en ze schrikt overal van!</p><p> </p><p>zijn er ouders die dit herkennen? Gaat dit ooit over? Ik weet gewoon echt niet wat ik er tegen kan doen</p><p> </p><p>groetjes </p>

Ik heb zelf nog geen kinderen (in verwachting) maar heb wel een lief neefje waar ik heel veel op heb gepast van 0 tm 4 jaar. Wat bij hem hielp is om in zn eigen omgeving te zijn. Ik weet niet of je t al doet maar anders...; laat opa en oma naar jullie thuis komen! 

Ai dat is lastig!
Gebeurt dat ook bij jou thuis als iemand anders haar vasthoudt? Ik zou inderdaad proberen of het in haar eigen omgeving beter gaat dus dat opa en oma bij jou thuis oppassen? Als dat lastig is kun je ook een gedragen kledingstuk van jou meegeven zodat ze haar vertrouwde mama ruikt. Zoveel mogelijk eigen spulletjes mee geven, dekentjes, knuffels etc.. 

Oeps te snel.. Ik merk dat anderen snel moeheidssignalen missen en bij de eerste huiltjes van moeheid nóg harder hun best gaan doen om op te vrolijken en af te leiden ipv in slaap te helpen. Bij mijn baby van 3 maanden is het gevolg uren krijsen van oververmoeidheid. 
Geen onwil van oma, maar wel heel vervelend als ze vaker oppast! 

Bedankt voor jullie reacties?? ze huilt ook bij ons thuis zodra ik haar aan iemand anders geef.... ik geef al allemaal spullen van thuis mee. En ja ze is zeker oververmoeid bij de opa’s en oma’s thuis. thuis heb ik een schema waar ze zich heel goed aan houdt alleen opa’s en oma’s kunnen van alles proberen maar ze gaat echt niet slapen met als gevolg ook huilende oma’s die het heel erg vinden en in tranen uitbarsten?

Terug
Bovenaan