<p style="text-align: left;">Goedemorgen,</p><p>Mijn dochtertje van 5 maanden oud heeft erg last met poepen. Vanaf de geboorte poepte zij maar 2 x per week (1e 6 weken borstvoeding en daarna volledig fles).</p><p>Sinds zij 4 maanden is krijgt ze oefenhapjes s’ochtends fruit en s’middags groenten. Dit vindt ze heerlijk, maar sindsdien vindt ze haar melk totaal niet meer interessant. Ik probeer nog 5 flessen van 180 + 6 schepjes te geven, maar daarvan laat ze vaak halve flessen staan. Het poepen gaat sindsdien ook nog moeilijker. Ze kreunt echt hard en vaak komt er of niets of een hard drolletje uit en ik merk dat ze er nu echt last van begint te krijgen. Ik ben hiervoor al bij de kinderarts geweest, zij hebben een laxeermiddel voorgeschreven, maar dit geef ik liever niet gezien de bijwerkingen en ingredienten.</p><p>Wie heeft er nog tips om de ontlasting beter te laten gaan? </p><p>Ik voeg al een beetje olijfolie toe aan de groenten en probeer tussendoor wat water of rooibosthee te geven, buikje masseren, maar dit heeft allemaal geen effect.</p>