Baby 5 maanden, onverwacht weer zwanger

<p>Hoi allemaal,</p><p>Net een testje gedaan en wat ik al dacht.. ik ben weer zwanger. Ons zoontje is morgen 5 maanden. Het is totaal niet gepland en ik ben echt in shock eventjes. Nu zal je wel denken "ja je was er toch zelf bij toen het gebeurde". Ja inderdaad! Kan mezelf wel voor mijn kop slaan, maar we hebben er beiden totaal niet bij nagedacht. Wat betreft seksleven is 2019 voor mij en mijn vriend niet bepaald ons jaar geweest ;) sinds de zwangerschap (tijdens en daarna) heel lang gewoon geen behoefte aan gehad. Het begint nu net weer een beetje te komen, maar dus helemaal niet bij stilgestaan omdat voorbehoedsmiddelen zo lang niet nodig zijn geweest.</p><p>Er gaat nu van alles door me heen. Kunnen we dit wel? - Hoe gaat het met ons huis, past het wel? - In 2020 wilde ik me focussen op mijn carriere, dat gaat nu niet helemaal werken. - Hebben we straks twee baby's, iets waar ik nooit echt naar verlangde en hoe gaan we dit doen? We zijn nu best flexibel nog samen erop uit te gaan en de kleine bij mijn ouders of schoonouders te brengen. Hoe gaat dat zijn met twee kindjes? Etc etc.....</p><p>Natuurlijk ben ik ook echt wel blij dat het ons gegund is, een tweede zat altijd wel ergens in de planning (al dachten wij daar pas aan te denken als ons zoontje 2-3 jaar zou zijn). Zijn er mensen met ervaring hiermee (twee kindjes kort op elkaar en in zekere zin niet helemaal zo gepland)? Heb het mijn vriend ook nog niet verteld. Het is even heel chaotisch in mijn hoofd. HELP</p>
 
Beetje hetzelfde verhaal hier, ook ongeveer 5 maanden oud toen ik een positieve test had. Ook niet gepland en ook geschrokken. Al huilend verteld aan mijn vriend (en dat waren geen tranen van blijdschap). En die reageerde blij en heel nuchter. Hij zag meteen de voordelen van twee kindjes vlak na elkaar.
Nu paar weken later ben ik helemaal aan het idee gewend en er heel blij mee. Zo mooi om weer zo’n baby’tje op de echo te zien. Het zal vast zwaar en pittig worden, maar hopelijk gaan ze later zoveel aan elkaar hebben! 
Ik denk dat het fijn is om het te vertellen aan je vriend. Dan kan je het er samen over hebben en vaak worden de beren op de weg dan wat kleiner. Want: ja, jullie kunnen dit!! Misschien ook wel met een goede vriendin of je moeder over hebben. Zodat je ook bij hen je schrik en je zorgen kan uiten. En ik merk dus dat de tijd (en de echo’s!) ook heel veel doen. Dus geef het even de tijd en praat er over. 
En, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Hopelijk kan je er over een tijdje van genieten! 
 
 
Wat een bijzonder kerstcadeau! Gefeliciteerd. Vertel het meteen aan je vriend, dan kunnen jullie samen chaotisch zijn ;) Ik snap dat het even schrikken is, maar gelukkig heb je nog een paar maanden om er aan te wennen. En ja, het zal pittig worden, maar dat is het ook als je nog een jaar of 2 zou wachten. Het komt hoe dan ook goed. Geniet!
 
Bedankt voor jullie reacties! Het begint nu een beetje te bezinken al. Had het nog niet verteld omdat mijn vriend nog sliep gisterochtend, hij reageerde toen hij wakker werd heel nuchter met "ok, ietsje sneller dan verwacht, maar dan zitten we relatief korter in de luiers toch?". 
@Fanne jij nog een fijne zwangerschap ook!
 
Proficiat! Ik reageer nooit op dit forum maar nu wil ik toch wel graag reageren. Heel herkenbaar dit,zo niet exact hetzelfde. Mijn zoontje was 5 maanden toen ik alweer zwanger was, ook ongepland. Ik heb dezelfde zorgen gehad en ik kan je achteraf vertellen dat het allemaal om niks was. De jongste is nu net 2 weken 1 en de oudste 2 jaar en 2 maanden en het is leuk en heel druk. Alles komt vanzelf goed en je bent er zo weer aan gewend. Alsof het nooit anders is geweest en ik zou het ook nooit anders willen! Ze zijn ontzettend lief samen en kunnen in nood elkaars kleren aan, zelfde luiermaat en smiddags samen naar bed! Het is even aanpoten en je draai vinden en dan denk je achteraf: heb ik me daar nu zorgen over gemaakt?
Geniet er van! Dat heb ik toen te weinig gedaan helaas!!!
 
Hier ook een beetje hetzelfde verhaal alleen was ik nog iets sneller zwanger dan jij. Één keer (de eerste keer na de bevalling...) onvoorzichtig geweest (doordat we idd niet meer gewend waren aan voorbehoedsmiddelen). Uiteindelijk zit er net iets meer dan een jaar tussen onze kinderen. Het moment dat we het ontdekten is nu ook alweer iets meer dan 3 jaar geleden en het is goed gekomen hoor, de eerste tijd was druk en soms ook zwaar maar nu hebben we ook de voordelen van dicht op elkaar zitten qua maten (wel verschillende geslachten dus niet alles kan worden doorgeschoven) en het met elkaar spelen.
Gefeliciteerd met je zwangerschap en uiteindelijk vind je overal wel een oplossing voor!
 
Terug
Bovenaan